Kungsberget drunknar

Redbeard

Aktiv medlem
Kungsberget drunknar
Jag har startat en insamling till förmån för alla Kungsbergetåkare. Det är nämligen så att detta berg har på senare tid belagts med ett vitt täcke hälsovådligt avfall. En expert jag har talat med kallar substansen för snö. Kristalliserad H20. Enligt honom finns det bara ett sätt att tillintetgöra denna kreation och det är värme. Därför måste denna insamling komma till stånd nu medans tid finnes för inköp av diverse värmekällor såsom värmepistoler, värmefläktar och hårfönar. Om vi inte agerar snabbt kommer Kungsberget dränkas i det så kallade SNÖ och kvävas långsamt i en plågsam död. Jag var nämligen i går vittne till denna tragedi då jag med eljest träfordon beträdde bergets yta och försökte skära igenom dess täcke med mina vassa kanter av stål så att åtminstone ett litet andningshål uppstod. Så om ni inte kan såsom jag gjorde tälja upp andningshål med edra träfordon så vädjar jag till eder att åtminstone skänka en liten slant till organisationen "Save the mountains". Märk talongen "ny skidutrustning".

MVH eder P. Nilegaard

Tillbaka
Topp