Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Kvalitet (nyare) på Jones Snowboards
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ilon" data-source="post: 1207092" data-attributes="member: 143711"><p>Jag har kört med Jones att par säsonger nu, både split och solid.</p><p></p><p>Min första Ultracraft 15/16 överlevde mer än jag rimligtvis skulle kunna kräva av en bräda, och byttes bara ut för att jag ville ha en (roligare) splitboard.</p><p>De två splitboardarna (16/17 och 19/20) har jag dock knäckt, utan att det borde ha skett, enligt både mig (och tillverkaren som bytt bägge).</p><p>Jag har även noterat oroväckande sprickbildning i topsheeten på min Flagship solid, som jag inte heller anser vara helt befogat.</p><p></p><p>Nu till min fundering: Är det fler än jag som upplever att byggkvalité sjunkit avsevärt på senare års modeller?</p><p></p><p>Lite bilder på hur det sett ut:</p><p>[ATTACH=full]4629[/ATTACH][ATTACH=full]4628[/ATTACH]</p><p>[ATTACH=full]4627[/ATTACH][ATTACH=full]4630[/ATTACH]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ilon, post: 1207092, member: 143711"] Jag har kört med Jones att par säsonger nu, både split och solid. Min första Ultracraft 15/16 överlevde mer än jag rimligtvis skulle kunna kräva av en bräda, och byttes bara ut för att jag ville ha en (roligare) splitboard. De två splitboardarna (16/17 och 19/20) har jag dock knäckt, utan att det borde ha skett, enligt både mig (och tillverkaren som bytt bägge). Jag har även noterat oroväckande sprickbildning i topsheeten på min Flagship solid, som jag inte heller anser vara helt befogat. Nu till min fundering: Är det fler än jag som upplever att byggkvalité sjunkit avsevärt på senare års modeller? Lite bilder på hur det sett ut: [ATTACH type="full"]4629[/ATTACH][ATTACH type="full"]4628[/ATTACH] [ATTACH type="full"]4627[/ATTACH][ATTACH type="full"]4630[/ATTACH] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Kvalitet (nyare) på Jones Snowboards
Tillbaka
Topp