Kvällsåkning i alperna

MaciejK

Medlem
Kvällsåkning i alperna
Körde kvällsåkning i Obergurgl, pisten var kanonpreppad och inget folk i backen så man kunde åka på rätt bra men belysningen var inte riktigt som jag är van vid, räckte för att man skulle se pisten och hitta ner men stundtals var det lite mörkt. Är man bara bortskämd med att ha åkt kvällsåkning i Åre eller brukar det vara bra upplyst i Alperna också?

Här är första kvällsåket så det är inte speciellt mörkt då solen precis gått ner men man ser ändå hur belysningen ser ut.

Är lite mer van med detta
nattakning1.jpg

nattakning2.jpg

Kvällsåkning i alperna
Patscherkofel har bra kvällsskidåkning nere vid olex, har tränat en del där nere och fullt tillräckligt ljust för att köra bana.

Kvällsåkning i alperna
Hinterglemm (Saalbach) har snowparken öppen för kvällsåkning, plus en backe bredvid. Har själv aldrig åkt, men bra upplyst. Brukar dock vara lite sönderkört vad jag hört. (inga pistmaskiner ute på dagarna där inte)

Kvällsåkning i alperna
Jag kan förstå kvällskidåkning i fjällen där det blir mörkt kl 2 och solen ändå inte ger nån varme el ljus från nov till mars.
Men värför i Alperna???

Kvällsåkning i alperna
Gammel_Dansk sa:
Jag kan förstå kvällskidåkning i fjällen där det blir mörkt kl 2 och solen ändå inte ger nån varme el ljus från nov till mars.
Men värför i Alperna???
För då kan man åka fram till 2-tiden och pausa i solen ett tag medan det är som mest uppkört + mycket folk i backarna och har man inte åkt tillräckligt kan man köra en gång till samma dag i nypistad backe utan folk :D

Tillbaka
Topp