Kvitfjell/Hafjell

bengt_nilsson

Ny medlem
Kvitfjell/Hafjell
Tjenis,

Var på ovanstående skidorter under V-08 med minimala liftköer. Bra att inga Svenskar åker hit för då har vi backarna för oss själva. Hafjäll är mer familjebetonat medan Kvitfjell är brant och bra med svarta löpor från topp till botten. I Kvittfjell var det max 200 pers i systemet så vi hade Super-G och störtloppspisten helt för oss själva. Manchester och välpistat hela dagen. Bara att "rejsa" allt vad tygeln höll. Bättre pister för avancerad, snabb åkning än i Kvitfjell får man leta länge efter.

Inte en snowbord så långt ögat nådde då pisterna på sina ställen är för branta för att kunna sitta på röven och diskutera nästa "grodhopp".

Vill du ha brant och pallar för fart så åk till Kvitfjell men då orterna bara ligger 30 min bilväg från varandra så kan du pendla mellan båda sysytemen. Hafjell kommer att arrangera världscup avslutningen i slalom och storslalom så det finns även här backar för den kräsne. Att jämföra dessa orter med Sälen är befänt då fallhöjden på båda orter är c:a 800 m mot Sälens 2-300 m.

Kvitfjell/Hafjell
hörredu!
jag har åkt mycket i kvittfjäll, hafjell,skei osv vid lillehammer men jag åker inte skidor utan bräda. BRÄDA.
har du nåt emot mig eller?
liften i kvittfjäll är den segaste jag åkt i, men det var ett tag sen så dom kanske har bytt men annars är det ett ganska bra ställe.
1996 var jag med i en SNOWBOARD tävling i kvittfjäll. jag var på familjesemester och en dag när jag kom till backen så skulle det vara uppgörelse i den lokala snowboardklubben. vi fick självklart vara med (en vänlig bräd klubb), men vi fick givetvis spö av dom lokala dårarna-(Norrmän).
ett av dom bästa hoppen jag åkt i, ett brant och stort hopp med lång flygtid.
Och där stod dom och kollade på..dom som inte hade kommit på hur man tar sig upp från den isiga pisten, upp i himlen.
Men vi förstod dom, har man tajta dressar och dålig attityd kan man väl aldrig bli tillräckligt intellegent att bygga ett hopp eller åka puder.

De hade avund i blick och man såg att dom också ville men de vågade inte, dom fortsatte slita lagg och blev bara bittrare och surare var gång de såg någon ha kul i backen.

de "grodhopp" du beskriver är något jag undrar över, du är säkert som de flesta skidåkare(inte alla) som inte kan trycka ifrån i hopp utan dämpar hoppet och flyger knappt något överhuvudtaget, men det vill ni ju inte eftersom det antagligen är motlut i landningen på skuttet ni byggt.

Varför kan inte skidåkare bygga hopp?
svar: för att de är dummare än brädåkare och därför borde hålla käften och tacka oss för denna evolutionerande uppfinning.
/SNOWBOARDÅKARE

(Jag har absolut inget emot skidåkare utan bara dumma skidåkare med dålig attityd och som har något emot mig(brädåkare).)

Kvitfjell/Hafjell
Tjenis Andreas,

Kul att du reagerade så klart som du gjorde. Jag skrev som jag gjorde för att få en reaktion och det fick jag. Har absolut inget emot brädåkare utan det ser kul ut men tyvärr så sitter för många på rumpan precis där det börjar bli brant eller bakom ett krön.

Håller med dig om att lifarna i Kvittfjäll är något sega men visst är backarna bra?

Ha det......

Tillbaka
Topp