Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Laax, Badgastein eller Ischgl?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Backside" data-source="post: 413992" data-attributes="member: 37201"><p>Jag har varit på samtliga av orterna du frågar om och för mig skulle valet stå mellan Flims/Laax eller Ischgl. Badgastein skulle gå bort helt. Både Ischgl och Flims/Laax har stora ytor för lättillgänglig offpist. Åk offpist och kom över i en annan pist. Perfekt om nybörjaren håller sig i pisten och så kan de andra åka bredvid pisten. Då åker ni tillsammans (nåja, nästan) ändå.</p><p></p><p>De är två välidgt jämnbördiga orter både åkmässigt såväl som kostnadsmässigt. Det är inte billigt på något av ställena. Ischgls liftar är av nyare snitt. Det finns en del öppna liftar i Flims som inte är någon höjdare att sitta i när det blåser. </p><p></p><p>Jag var i Ischgl över jul och nyår 2006/07 och i mars 2007. Vi var i Flims/Laax över julen 2007.</p><p></p><p>Jag tvivlar på att ni kommer bli besvikna oavsett vilken ni väljer mellan dessa två. Vill ni inte träffa på svenskar så är det Flims/Laax som gäller.</p><p></p><p>God tur!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Backside, post: 413992, member: 37201"] Jag har varit på samtliga av orterna du frågar om och för mig skulle valet stå mellan Flims/Laax eller Ischgl. Badgastein skulle gå bort helt. Både Ischgl och Flims/Laax har stora ytor för lättillgänglig offpist. Åk offpist och kom över i en annan pist. Perfekt om nybörjaren håller sig i pisten och så kan de andra åka bredvid pisten. Då åker ni tillsammans (nåja, nästan) ändå. De är två välidgt jämnbördiga orter både åkmässigt såväl som kostnadsmässigt. Det är inte billigt på något av ställena. Ischgls liftar är av nyare snitt. Det finns en del öppna liftar i Flims som inte är någon höjdare att sitta i när det blåser. Jag var i Ischgl över jul och nyår 2006/07 och i mars 2007. Vi var i Flims/Laax över julen 2007. Jag tvivlar på att ni kommer bli besvikna oavsett vilken ni väljer mellan dessa två. Vill ni inte träffa på svenskar så är det Flims/Laax som gäller. God tur! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Laax, Badgastein eller Ischgl?
Tillbaka
Topp