Laax, Badgastein eller Ischgl?

Sharkhelmet

Ny medlem
Vilket rekommenderas när tre stycken med totalt olika intressen ska resa tillsammans nästa säsong. (Park, Offpist och Slalom, skidor och snowboard, nybörjare och avancerat).
Även hört att Ischgl ska vara jäkligt härligt men ganska dyrt boendemässigt och svårt att få jobb i...

/Mia

badgastein är ju billligast men samtidigt sämst i alla kategorier(förutom party med mkt svenskar), Ischgl är nog bäst allround men dyrt.

Senast ändrad:
Ischgl väldigt bra, bra höjd, variationsrikt och nära till många andra områden, bra by. ganska dyrt men kör lite budget eller råna något så ska du se att det är värt de.

Jag har varit på samtliga av orterna du frågar om och för mig skulle valet stå mellan Flims/Laax eller Ischgl. Badgastein skulle gå bort helt. Både Ischgl och Flims/Laax har stora ytor för lättillgänglig offpist. Åk offpist och kom över i en annan pist. Perfekt om nybörjaren håller sig i pisten och så kan de andra åka bredvid pisten. Då åker ni tillsammans (nåja, nästan) ändå.

De är två välidgt jämnbördiga orter både åkmässigt såväl som kostnadsmässigt. Det är inte billigt på något av ställena. Ischgls liftar är av nyare snitt. Det finns en del öppna liftar i Flims som inte är någon höjdare att sitta i när det blåser.

Jag var i Ischgl över jul och nyår 2006/07 och i mars 2007. Vi var i Flims/Laax över julen 2007.

Jag tvivlar på att ni kommer bli besvikna oavsett vilken ni väljer mellan dessa två. Vill ni inte träffa på svenskar så är det Flims/Laax som gäller.

God tur!

Själv tycker jag väldigt bra om Ischgl. Badgastein är ett av dom ställena i alperna jag tycker sämst om, skit mycke folk, jobbigt system (mycke lift i förhållande till åktid) och piss tråkig by.

Inte vart i Laax

Jag haller med "backside" nedan och "texmurphy" delvis... Jag har varit pa alla de ställena ocksa:
-Badgastein nej...Enligt min mening är det är för snöosäkert och för daligt system...
-Ischgl har schyssta pister och offpist. Men parken är inte upp till standard i jämf med Laax.. Och pa fel ställe pa fel tid är det liftkö utan slut...ok det gäller för de flesta system
-Laax-systemet och byn Flims är dit ni vill. Bra offpist och för de som gillar Park är det nog bästa parkerna som gar att hitta...Med reservation att Ischgl nog erbjuder tuffare pister för den som gillar tuff pistakning. Laax är inte sa mkt brant...
Slutsats: pist/offpist=ischgl, offpist/park=laax

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp