Laax...

• Trådstartare Trådstartare Clariella
  • Start datum Start datum
C

Clariella

Guest
Laax...
Har planer på att åka ned till Laax nu under vintern.
Stället är ju rätt okänt, åtminstone för mej, så jag undrar om nån av er har några tip/synpunkter osv.
Stämmer det att det inte är särskilt många skandinaver som hittat dit, och att det inte finns så mycket bumare?
Hurdan är åkningen? Det ser bra ut på pistkartan, men håller det för en eller två månader?
Hur är bästa och billigaste sättet att ta sej dit?
Dela alltså med er av era erfarenheter!

Laax...
Jag svarar på ditt meddelande om min recension här om någon följer tråden...

Det är ju en väldigt liten by och just livet utanför backen vet jag inte så mycket om. Är det i Laax du ska bo? Det är ju Flims som är den större byn och jag skulle rekommendera bil om du inte bor i Flims (eller Flims Waldhaus) Det är ju inte så det kryllar av uteställen och barer, men vill man bara jobba och åka (som jag skulle vilja) så är det nog kanon.
Två månader går väl blixtsnabbt... Åkningen håller alla gånger - jag har ju inte ens varit där tillräckligt länge för att hitta alla guldklimpar, och jag längtar själv tillbaka för att testa på det opistade området som varit stängt då jag varit där. Dock har jag hittat alltid hittat orörd snö.

Jag vet faktiskt inte om det finns mycket säsongare. Eftersom jag aldrig varit det själv så tänker jag inte på sånt.

Mer insider-tips... Ja - testa Skwal. http://www.skwal.org Det finns ett gäng duktiga åkare i Flims och de har en egen shop som sysslar med det. Jag har kört ända sen jag började med det i Flims.

Säsongsavslutningen lär nog vara kul. De har som ett crazy-lopp med badkar på skidor och sånt.

Laax...
Jag ska ned till Laax till vintern. Har aldrig varit där, men har hört att det ska vara hygglo. Kör förmodligen ner med bil... Ungefär när tänkte du åka ner?

Laax...
När åker du ner och varifrån avgår resan? Tänkte dra ner till Schweiz i mitten av januari antagligen och stanna säsongen ut, fast har inte bestämt ort än. Har du boende fixat eller nåt bra tips kanske?

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp