Lacken släpper från brädan! Hjälp!?!

AndreasH86

Ny medlem
Efter att ha åkt bräda igår på flottsbro så upptäckte jag att lacken hade spruckit och släppt från själva brädan. Det ser ju inge bra ut men kanske inte är så farligt. Har ni några tips på hur jag kan åtgärda sprickan eller behövs det inte?

Vore tacksam om jag kunde få ett hjälpande svar!

MVH Andreas

kanske går att slipa ner och lägga på ett par lager klarlack/båtlack? jag vet ingenting bara brainstormar lite!

Har kollat runt lite på nya brädor men det känns omotiverat att köpa en ny bräda för flera tusen för max 1 veckas åkning om året. Hur pass mycket påverkar detta brädan i sig!?

Det där är INTE lack! Det är det översta lagret med plast som lamineras över grafiken med epoxylim vid tillverkningen. Skaffa ett bra epoxylim och limma tillbaka plasten. Se till att sätta limmet i press när du limmar så att det blir snyggt.

Om du åker max en vecka är det inga problem med såna skavanker! :) Silvertejp är snyggt, lite trashight "ratlook" sådär. Kör på det! Alltid retar det någon prylbög!

Okej! Tack för dom kloka svaren. Skönt att veta att det inte är någon fara med brädan, har ingen lust att köpa en ny.

som jibberisch skrev, vad är det du åker på? en gammal cap-bräda? gör dig en tjänst och byt upp dig.

Ja det är ju inte så att brädan kommer självantända, men... Det är topplagret som doughboy säger så limma innan träkärnan blir blöt, torr, blöt, torr och sedan får stå över sommaren och du eventuellt knäcker brädan första åket nästa år =)

Mvh
Peter

Tillbaka
Topp