Lægenhet!!!!

Lægenhet!!!!
Vill bara informera innan någon hyr utav Rich att allt är inte bara guld och gröna skogar.

Ang bra läge(läs ovan) De flesta lägenheter här i Valdisere har bra läge. Det är ju inte direkt en storstad det här...

Till Rich fördel kan man säga att han fixar alltid boende till de som vill ha. Dock finns det några men med i leken.

Han är dyr! Ligger ca 25% över de flesta andra uthyrare.
Hans beskrivningar av lägenheterna är ofta ganska missvisande. Finns säkerligen en och annan på det här forumet som har erfarenhet av detta. Här för mig att det var bla några förra säsongen som blivit lovade en lägenhet på ca 25 kvadrat och fick en på 17. Tog ett tag innan det fick upprättelse. Vet att han tom blev kallad till polisförhör för att han försökte blåsa en svensk tjej.

Om du hyr enstaka säng kan du hamna var som helst. Förra året hade han tydligen någon inhyrd hos vår lokala gräsåterförsäljare. Kan även tillägga att mr Rich är en av hans största kunder. Fast det är nog de flesta som har pengar här nere... Så det är inget att höja på ögonbrynen över.

Bli inte förvånad om han stormar in när som helst på dygnet med någon ny ide han fått för sig.(är oftast av märklig karaktär och total ologik) Allt från var han tycker att ni skall placera era pjäxor nattetid till någon person han vill tränga in i er redan överfulla lägenhet.

Ibland blir det ett och annat problem för mr Rich. Han löser dem. Det måste man ge honom cred för. Men kanske inte på smidigast sett. Förra året blev han tydligen av med någon lägenhet pga att han inte informerat ägaren om att det inte var han själv som skulle bo där utan 7 st svenska bummare. Han fixade en ny lägenhet till tjejerna o killarna(hans egen fick de ta över.) Men ni skulle sett när de skulle tömma lägenheten och Rich försökte leka organisatör. Folk kånkade runt på sängar, madrasser, porslin över halva byn. Löste sig tillslut. Fast det var nog inte Rich förtjänst. Tror att det var länge sedan vi skrattade så gott. Kunde nog blivit årets händelse här i byn om inte Jon O vaknat upp med en korv i stolgången och en mjölkflaska runt sin mandom morgonen efter finalen på Xbox big day out.

Fast allt är inte skit piss o faan, Rich lagar god mat och är mycket social! En kul kille så länge det inte blir några problem.

Lyd ett gått råd av en övervintrad bummare sedan åttiotalet och numer permanentboende i Valmisär. Hyr av våra lokala agencies. Kolla på valdisere.com. Där finner du adresser och telefonnummer.

Men om du inte får tag på något. Hyr av Rich så du iaf får vara här. En av världens bästa platser, kan vara värt mycket!

//Ulf

Lægenhet!!!!
Leier av rich denne sesongen, og ble litt oversaket over det som stod i innlegget ovenfor. At rich plutselig plasserte enda en person i en leilighet som var overfull. Selv har jeg fått en kontrakt på en seng i en firemanns leilighet. I kontrakten garanteres det at leiligheten kun er for fire personer, han kan derfor ikke plutselig plassere enda en person der. Jeg ringte han også, og han bekreftet det som stod i kontrakten. Noen av leilighetene han leier ut, er for opptil seks personer. Han lar det ofte være opptil de som har leid leiligheten og bestemme om de vil tjene penger på å la flere personer bo der. Synes det virker rimelig.

Lægenhet!!!!
Vill poängtera en sak.
Rich är absolut inte elak. Han vill verkligen alla väl. Men på sitt lilla sätt. Vad jag vet har han aldrig blåst någon på boende. Om man blivit lovad en sovplats får man alltid någonstans att bo men kanske inte det men förväntat sig/trott.

Angående vad som står i kontrakten, om ni anser att han brutit mot det erbjuder han sig att återbetala de pengar ni betalt och avtalet upphör. Men då har ni inget boende och får åka hem. Rich kan sen hyra ut lägenheten/sovplatsen till någon annan. He wins, you lose. Eller så accepterar ni, biter i det sura äpplet och får en helnajs säsong. Kallas marknadsekonomi.

Ni är inte i Sverige där man kan hävda sin rätt i absurdum. Här gäller knappt franska lagar, på gott och ont.

/Ulf

Lægenhet!!!!
Hallo!!

Je kjenner ikkje til denne Rich. Uansett vet jeg at slike folk som leier ut leiligheter i alpene er avhengig av godt rykte i og med at det er jungel telegrafen som sprer markedsføringen. Hvis noen hadde presset meg til å godta en slik ny kontrakt, som du over nevner, eller tilsvarende, hadde jeg slengt mye dritt om personen som leide ut. skibums miljøet er så lite at utleieren som hadde presset gjennom en ny revidert kontrakt, hadde tapt mange kunder året etter. slike ting sprer seg raskt, det er ikke så få leiligheter i alpene. MAn høster som man sår.

Lægenhet!!!!
Trailerhelge: Problemt är att i Valdisere finns det inte särskild många lägenheter. Byn är väldigt liten, har knappt 1500 fasta invånare och få lägenheter samtidigt som många vill hit. Ta dig en titt bara på det här forumet. Vilken ort handlar de flesta inläggen om? Jmfr tex med Chamonix som är en stad.

Lycka till!

Så syns vi i vinter.

Lægenhet!!!!
Jag vill bara säga en sak: Rich suger bajskuk i helvetet!!!! alla som rekommenderar honom gör det också. Lillpersken själv har jag kommit på att suga bajskuk i en mörk gränd i Val Misär... Er andra som gillar Rick kan jag inte svara för jag har anatagligen bara en välriktad förutfattad mening antar jag. Kan även nämna ett av Rich´s smeknamn - Cable-guy! Han kmmer lismande vill vara allas vän... Det var kanske därför du fastnade lill-persken. Hehe! Som sagt alla vänner därute - - akta er...

Lægenhet!!!!
Håller med Ulf och Elperro fullständigt! Jag var en av de som kånkade runt på sängar och grejer...
Ska aldrig någonsin mer hyra utav Rich och rekommenderar alla att bojkotta honom.

Lægenhet!!!!
Jag håller med många ovanstående! Rich är en riktig hal jävel... skummare får man leta efter.
Försöker han blåsa er, kör på och stå för eran sak. Han har rökt lite för mkt av det goda och är riktigt seg i huvet. Det är bara att skrämma med att avslöja honom så brukar det lösa sig!

Och den eviga frågan... Är det någon som sett mannen åka skidor?

Lægenhet!!!!
Tokuffe har helt rätt. Bodde själv hos Rich förra säsongen. Han är mycket lömsk och ser enbart till sitt eget bästa. I hans värld existerar inga andra regler än de som passar honom själv bäst för stunden. Men som sagt, alternativet kan ibland vara att överhuvudtaget inte ha någonstans att bo. Man skall dock vara medveten om vad man ger sig in på. Visste ni förresten att denne "seriöse businessman" är över 40 och fortfarande bor som en 18-årig förstasäsongare. Och, nej jag såg honom aldrig åka under den tid jag bodde hos honom.

Lægenhet!!!!
Jag såg honom åka en gång i vintras:

Utan mössa i 20 minus och snöstorm... kanske inte så mycket kvar att skydda där inne, eller?

Lægenhet!!!!
Alltsa nu borjar jag bli lite orolig...
Det kan val inte var så illa?? Har sjalv traffat personen i fraga 2 ggr och tycker han verkar vara en go kille!

Har bokat en lagenhet hos honom..
Kontrakten ar pa vag till mig, sa snart ar det bara att skriva pa. Och an så lange kanns det bra, men efter det man laser har borjan man tveka lite.......

Lægenhet!!!!
nån borde läga ner lite energi i att starta öpp ett nytt forum anti Rich... snubben värkar juhh inte direckt Rocka precis.. hare nice gl hf.....

Lægenhet!!!!
...tycker också att det är tråkigt med allt skit snack. Rich enligt min mening är bara hur trevlig som helst. Visst kan han be dig att göra lite dryga saker (dvs om du vill) etc. men med en rak och ärlig attityd så är han en riktig hyvens grabb.
Kör hårt Rich!

Lægenhet!!!!
Hyrde förra året flera lägenheter av rich veckovis och det var aldrig några problem med deposition nycklar eller annat. Rich är en helt ok kille som om man är schyst mot honom är schyst tillbaka. Kommer förmodligen att hyra av honom i vinter igen. Valdi rockar!!!!!!!!!!!!!

Lægenhet!!!!
men om man nu skulle vara sugen på att hyra en lya av honom med några andra bummare...vad har han att erbjuda? hur kontaktar man honom lättast? Och hur mycket brukar han ta för en säsong?

Tack på förhand
Mvh/Jakob

Lægenhet!!!!
Ok... jag heter Richard och är inne på mitt 23 år. Vill bara klargöra att jag inte har "kraften" att på långa vägar hyra ut lägenheter i val d. men ....däremot så var jag där säsongen 02-03 och hyrde då av Rich. På dom vägarna ligger det och vi har kontakt nu, så jag hjälper bara honom att sprida info. E det noterat nu?
Kan jag väl passa på att fråga om det är någon som ska till Val d. kommande säsong som kanske är sugen på att starta ett forum för att dela lite laddning inför just detta.
Ha det så kanske vi både hörs och syns!

Lægenhet!!!!
hyrde också av rich i vintras! inga problem alls!
vi fick tillockmed nytt element under säsongen och vår diskmanskin pajjade, han hade en reparatör där dagen efter typ! jag diggar Rich!

Tillbaka
Topp