Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
laga delaminerad skida
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="e98ee" data-source="post: 1280336" data-attributes="member: 152166"><p>Tack för svar, dumpar några fler bilder.</p><p></p><p>några noteringar här:</p><p>(1) @[USER=145369]farsan56[/USER] tror inte att den är delad hela vägen in till bindningen, den sitter som berget och går inte att rubba.</p><p>(2) två vita partier (deformared plast?) finns på sidewallen. Det är lite svårt att ta bra bilder men dom vita partierna markerar bra var centrum på skadan är.</p><p>(3) skadan sträcker sig mellan dom två vita punkterna och ca 10cm utanför dessa åt varje håll.</p><p>(4) vet ej om kärnan har svällt.</p><p></p><p>vad som hänt är följande:</p><p>(1) jag har tydligen dragit i stålkanten, inget för dramatiskt eftersom jag inte vet/minns när det hänt.</p><p>(2) Märkte förra vintern att stålkanten var lite sned/intryckt. Tänkte trist, men skit samma. Inget jag kan göra något åt och skidorna fungerar fint.</p><p>(3) Kom hem från påsklovet och såg delningen i skidan när jag packade upp, sedan dess (1 vecka) har dom stått i källaren.</p><p></p><p>skickade en bild till alpingaraget, dom svarade "Allt går att laga. Sådant brukar hamna på mellan 500 och 2000 beroende på omfattning." så det är mitt ena alternativ, det andra är nog att peta in epoxi och tvinga ihop.</p><p></p><p>vad tror ni ?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="e98ee, post: 1280336, member: 152166"] Tack för svar, dumpar några fler bilder. några noteringar här: (1) @[USER=145369]farsan56[/USER] tror inte att den är delad hela vägen in till bindningen, den sitter som berget och går inte att rubba. (2) två vita partier (deformared plast?) finns på sidewallen. Det är lite svårt att ta bra bilder men dom vita partierna markerar bra var centrum på skadan är. (3) skadan sträcker sig mellan dom två vita punkterna och ca 10cm utanför dessa åt varje håll. (4) vet ej om kärnan har svällt. vad som hänt är följande: (1) jag har tydligen dragit i stålkanten, inget för dramatiskt eftersom jag inte vet/minns när det hänt. (2) Märkte förra vintern att stålkanten var lite sned/intryckt. Tänkte trist, men skit samma. Inget jag kan göra något åt och skidorna fungerar fint. (3) Kom hem från påsklovet och såg delningen i skidan när jag packade upp, sedan dess (1 vecka) har dom stått i källaren. skickade en bild till alpingaraget, dom svarade "Allt går att laga. Sådant brukar hamna på mellan 500 och 2000 beroende på omfattning." så det är mitt ena alternativ, det andra är nog att peta in epoxi och tvinga ihop. vad tror ni ? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
laga delaminerad skida
Tillbaka
Topp