Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
laga delaminerad skida
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="havreboll" data-source="post: 1280375" data-attributes="member: 60010"><p>Det ser inte bra ut, spontant verkar kärnan svällt och ökat delamineringen. Dessutom har stålkanten gått av. Det jag hade gjort är följande. </p><p></p><p>1. Skär ut belaget längs skadans längd och cirka 2 cm brett. Försök att skära av belaget med 30 graders vinkel bak och fram med spetsarna in mot mitten av skidan. </p><p></p><p>2. Skär av den lösa biten sidewall och försök bevara den för att limma tillbaka senare. </p><p></p><p>3. Banka stålkanten rak. </p><p></p><p>4. Låt skidan torka ur ordentligt några veckor i rumstemperatur. </p><p></p><p>5. Köp en bit belag, finns på nätet och skär till i samma form som biten belag du skar ut. </p><p></p><p>6. Limma tillbaka allt med 24 timmars lamineringsepoxy (biltemas funkar utmärkt). Vanlig tjock 5 min epoxy kan du glömma. </p><p></p><p>7. Ge skidan en planslip </p><p></p><p>Behöver du råd, skicka mig ett pm (eller någon annan i tråden, är många kunniga på forumet).</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="havreboll, post: 1280375, member: 60010"] Det ser inte bra ut, spontant verkar kärnan svällt och ökat delamineringen. Dessutom har stålkanten gått av. Det jag hade gjort är följande. 1. Skär ut belaget längs skadans längd och cirka 2 cm brett. Försök att skära av belaget med 30 graders vinkel bak och fram med spetsarna in mot mitten av skidan. 2. Skär av den lösa biten sidewall och försök bevara den för att limma tillbaka senare. 3. Banka stålkanten rak. 4. Låt skidan torka ur ordentligt några veckor i rumstemperatur. 5. Köp en bit belag, finns på nätet och skär till i samma form som biten belag du skar ut. 6. Limma tillbaka allt med 24 timmars lamineringsepoxy (biltemas funkar utmärkt). Vanlig tjock 5 min epoxy kan du glömma. 7. Ge skidan en planslip Behöver du råd, skicka mig ett pm (eller någon annan i tråden, är många kunniga på forumet). [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
laga delaminerad skida
Tillbaka
Topp