Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
laga delaminerad skida
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="havreboll" data-source="post: 1308217" data-attributes="member: 60010"><p>Jag kör bara på vikt nu mera. Kör på en våg som väger ner till 0,1g och det är mer än tillräckligt. Finns billigt på nätet och de duger bra. Det som händer om du har för lite härdare är att du inte får full styrka. Om du har för mycket kommer inte all härdare "användas" och blir över så att säga. Helt ärligt så är det mindre petigt än man tror. Var inom 5% så är det tillräckligt på långa vägar för de lagningar vi dödliga gör. Det är inte kolfiberkroppar för flygplan eller extrema resinfattiga lättviktsapplikationer vi pratar om. Jag gissar på att de flesta inte heller bakar limningen i en varm vakumugn heller osv. </p><p></p><p>Sen vill du inte använda mikroballonger som förtjockning utan cellulosafibrer för ökad styrka. Finns från West Systems I många butiker. </p><p></p><p>Själv använder jag numera specialiserade epoxysorter från EasyComposits men det är allmänt overkill och Biltema eller egentligen vilka andra lamineringsepoxysorter funkar bra för det vi lagar (jag har nog kört alla större märken).</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="havreboll, post: 1308217, member: 60010"] Jag kör bara på vikt nu mera. Kör på en våg som väger ner till 0,1g och det är mer än tillräckligt. Finns billigt på nätet och de duger bra. Det som händer om du har för lite härdare är att du inte får full styrka. Om du har för mycket kommer inte all härdare "användas" och blir över så att säga. Helt ärligt så är det mindre petigt än man tror. Var inom 5% så är det tillräckligt på långa vägar för de lagningar vi dödliga gör. Det är inte kolfiberkroppar för flygplan eller extrema resinfattiga lättviktsapplikationer vi pratar om. Jag gissar på att de flesta inte heller bakar limningen i en varm vakumugn heller osv. Sen vill du inte använda mikroballonger som förtjockning utan cellulosafibrer för ökad styrka. Finns från West Systems I många butiker. Själv använder jag numera specialiserade epoxysorter från EasyComposits men det är allmänt overkill och Biltema eller egentligen vilka andra lamineringsepoxysorter funkar bra för det vi lagar (jag har nog kört alla större märken). [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
laga delaminerad skida
Tillbaka
Topp