Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
laga delaminerad skida
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fabianSvensson" data-source="post: 1308272" data-attributes="member: 146777"><p>Var så noga som möjligt med böandningförhållanden när man jobbar med epoxi. Bara med rätt förhållande får man rätt styrka och vidhäftning. Tillkommer att man kan få en rejäl exotermisk reaktion när man blandar in för mycket hårdare, framförallt när man kör med lite snabbare epoxi, tex west systems lamineringsepoxy med den snabba hårdare. Det kan gör att epoxin kokar, eller tom tänds av sig själv. Efter att jag upplevt hur epoxin tänds, har jag alltid med mig en hink vatten när jag behöver jobba i slutna/ trånga utrymmen. Börja det kokar slänger jag det i vattnet direkt för att undvika att det tänds....</p><p>Mitt tips är fortfarande att köra med spruta och volymförhållande... tycker det är enklast och blir bäst,om man blandar så små mängder...</p><p>Tipset med olika behållare är, som sagt, just för att undvika att oblandat epoxi används...</p><p>Det nämnts lite Ivan, men jag vill understryker att epoxi är härdar på ett annat sätt än polyester. När epoxi härdar binds hartsen och härdaren ihop. Allt som är över (= felblnadning) blir över ich försvagar laminatet/ limmet.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fabianSvensson, post: 1308272, member: 146777"] Var så noga som möjligt med böandningförhållanden när man jobbar med epoxi. Bara med rätt förhållande får man rätt styrka och vidhäftning. Tillkommer att man kan få en rejäl exotermisk reaktion när man blandar in för mycket hårdare, framförallt när man kör med lite snabbare epoxi, tex west systems lamineringsepoxy med den snabba hårdare. Det kan gör att epoxin kokar, eller tom tänds av sig själv. Efter att jag upplevt hur epoxin tänds, har jag alltid med mig en hink vatten när jag behöver jobba i slutna/ trånga utrymmen. Börja det kokar slänger jag det i vattnet direkt för att undvika att det tänds.... Mitt tips är fortfarande att köra med spruta och volymförhållande... tycker det är enklast och blir bäst,om man blandar så små mängder... Tipset med olika behållare är, som sagt, just för att undvika att oblandat epoxi används... Det nämnts lite Ivan, men jag vill understryker att epoxi är härdar på ett annat sätt än polyester. När epoxi härdar binds hartsen och härdaren ihop. Allt som är över (= felblnadning) blir över ich försvagar laminatet/ limmet. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
laga delaminerad skida
Tillbaka
Topp