Laga repa.

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 50799
  • Start datum Start datum
D

Deleted member 50799

Guest
Laga repa.
Hejhej. Åkte lite puder idag(kul som fan). Men körde tyvärr på en sten. Resultatet av detta va en repa som är 1x3cm stor. Har läst lite på freeride mo vad jag ska göra men som vanligt skriver alla olika. Så vad gör jag ? Ska jag köpa p-tex och fixa det själv eller ska jag lämna in dom?
3093l3k.jpg
2dmibz7.jpg

Senast redigerad av en moderator:
Laga repa.
Om du ska få det där att hålla så är det ett hett tips att lämna in skidan till någon som verkligen vet vad han/hon kan... Du kan ju prova själv men är svårt när det är så stort hål.
Lycka till
Kalle

Laga repa.
prova med en p-tex stav, det finns säkert nån film på youtube som visar hur du gör, har för mig att man skulle jämna ut kanterna först men jag minns inte helt.
lycka till

Laga repa.
Finns speciella plaster som man värmer och fyller i för att laga belaget, har aldrig testat själv men det ska tydligen fungera ok.

Laga repa.
Repan går ned till lagren under belaget, eller hur?

Visst skulle det gå att smälta i nytt p-tex, men med tanke storleken så blir det mycket att smälta i, och det är så pass stort att det blir lättare att skära rent och sätta i en ny bit p-tex.

Bara att lämna in som sagt!

Laga repa.
Carled sa:
Repan går ned till lagren under belaget, eller hur?

Visst skulle det gå att smälta i nytt p-tex, men med tanke storleken så blir det mycket att smälta i, och det är så pass stort att det blir lättare att skära rent och sätta i en ny bit p-tex.

Bara att lämna in som sagt!
okej problemetär att jag bor i umeå. kan man lämna in till intersport?

Laga repa.
Tveksamt om dom kan sin sak ordentligt... Ett tips är att lämna på sportshopen när du far på skidresa nästa gång.

Laga repa.
hmm näe det är i februari... Men om intersport sabbar något så får jag väll någon sorts ersättning? eller?

Laga repa.
Ett bra sätt att lära sej är att prova själv. Men är du osäker så e det bara att lämna in. Kolla på youtube som sagt där kanske det finns några tipe eller googla.

Laga repa.
Intersport i Umeå är faktiskt överaskande bra tycker jag, har riktigt duktig personal jämfört med många andra intersportbutiker. Så gå och prata med dom och visa upp skidan. Det ser ut som den större repan skulle behöva stansas, dvs man skär bort gammalt belag och jämnar till kanter, så att en ny belagsbit kan läggas i. Om du lägger i det där själv är risken att lagningen inte håller. Om du lämnar in skidorna kan dom ju slipa dom åt dig också, så blir dom nästan som nya ska du se! Lycka till!

Laga repa.
Jag hade en liknande repa i mina skidor, och min egna lagning me p-tex vart faktiskt förvånansvärt bra, hållt i 3veckors åkning iaf. Bara man rengör ordentliget och har en stadig på handen fungerar de utmärkt. Jag tvättade först med sprit och sen fyllde upp med p-tex och sen skar av det överflödiga med ett rakblad så det vart en jämn nivå ( där en riktigt stadig hand kommer in). Blir du inte nöjd går det lätt att slå bort lagninen med något spetsigt.

Laga repa.
Om du bor i Umeå tkr jag du defenitivt ska gå till intersport alternativt Team sportia.
Var och lagade mina skidor på intersport för nån dag sen och dom håller då än så länge =)

Tillbaka
Topp