Lägesrapport ifran St Anton

Isberg

Ny medlem
Tjena alla!
Tänkte jag skulle skriva lite hur det är i St Anton eftersom jag fatt manga mail, gb inlägg osv.

Just nu bor vi i en källare pa ett hotell och betalar 17euro/dag om man har vitt jobb 18.45euro om inte, det ingar 1st kök och 1st badrum. I denna källare finns det plats för 12st tror jag. -3 st da =)
I nästan alla jobb ingar dock ett beonde.

Vi tog taget ner vilket var stressigt med all var packning, dom klagade var gang vi bytte tag eftersom vi hade för mkt packning med oss :) Men det funkade..

Ngt jobb har vi inte hittat än eftersom det mesta är stängt tills dess att säsongen drar igang.
Dock har vi fatt ngt litet sma-jobb tills dess att säsongen drar igang.

Det har snöat vid ett par tillfällen dock endast lite :S Topparna är som sagt vita men inget mer =/

Säsongen drar igang 3dje dec.

Läget nu är alltsa, ingen snöakning, ett fatal lediga boende, inga jobb =)

Vi ses när ni kommer ner!

Ciao

tja!
så ni har redan åkt ner.rätt tomt antar jag.hade ni platser kvar i er källare lr?isf e vi tre tjejer som e intresserade. vi kommer ner den 22 november//hör av dig!

tjena. kommer den 11 dec, så får hoppas att snön har börjat falla då! du får gärna berätta när det börjar komma lite puder, så slipper man sitta i sverige och oroa sig

Tjenare! Ni är alltså tidigt ute. Om ni fortfarande har sovplatser kvar så är två killar från malmö på 19 och 20 år väldigt intresserade. Vi kommer till St Anton den 3 December. Hör av er! Tack på förhand.

carli@motionmultisupply.se

Tja............hoppas det tuffar på där nere! jag rullar ner på torsdag....härligt
tänkte höra om du har några tips vad det gäller jobb.............ska man knacka dörr och visa upp sin cv(skriven på tyska/engelska?????) eller hur funkar det när man ska leta.........ha det fint

Ju mer tyska du kan och använder, desto lättare är det att få jobb. Sök alla former av jobb och ge INTE upp! Se hyfsat normal ut, ingen vill ju att ett dregg ska servera ens mat. StAnton borna kan vara snikna och svårflirtade, så le och bjud på dig själv så ordnar det sig. CV skadar absolut inte att ha med sig. Åk hårt!

Till er som undrar om där är plats, orkar inte svara pa alla svar. Men sla gärna en signal ifall ni undrar. 0043650-8224303

Ps: kan berätta att vi gick upp nära toppen häromdan tog c:a 3 timmar =)
Men det var det värt.. Nästan 1 meter puder pa de bästa ställena =)))

Ses i snön! ha det fint alla

Mvh Martin

Jobb tips!!!

Gå in på Spar och sök jobb. Jag jobbade där säsongen 02-03. Typ tre morgonar i veckan 06-10 och några
kvällar i veckan 18-20/21. Tyckte det var ett klockrent jobb då man alltid fick möjlighet att åka skidor varje
dag.
Hälsa från Linnéa, Martin, Minja och Daniel om ni snackar med dem.

Lycka till o ha en underbar säsong!!!

// Lea

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp