lägga upp bilder

ekdahl

Ny medlem
lägga upp bilder
tycker att ni kan göra så att man kan lägga upp filmer och bilder bara sådär. så jävla drygt att vänta plus att man inte kan ha så många bilder. tex om jag har 10 bilder så lägger jag upp en som är riktigt bra och kanske borde vara en utvald freeride-bild men det kanske inte han som godkänner tycker. då kommer inte den upp på sidan ju vilket suuuger!

så är det med den saken.

lägga upp bilder
10 bilder räcker ju lätt! om du har fullt och vill lägga upp en skitsnygg så kan du ju ta bart den som är mindre bra och sen lägga in den igen om den nya blir utvald..

lägga upp bilder
snowski sa:
ekdahl sa:
snowski sa:
10 bilder räcker ju lätt! om du har fullt och vill lägga upp en skitsnygg så kan du ju ta bart den som är mindre bra och sen lägga in den igen om den nya blir utvald..
men det kanske man inte vill!!!
nej men då kan du ju länka några bilder på din profil
jobbigt, hade vart bättre om man bara kunnat lägga upp dom på freeride så hade dom som godkännt korten kunna ta bort dom om dom var väldans olämpliga.

lägga upp bilder
jag tycker 10 bilder e alldeles lagom, speciellt om man får några utvalda så e de helt ok, men däremot tycker jag man skulle få kunna lägga upp kanske två eller tre filmer på sin sida, där även dom kan bli utvalda filmer.

\/adam

Senast ändrad:
lägga upp bilder
En utvald freeridebild ska ju vara något extra. För er som vill se lite på ett ungefär hur en
freeridebild ser ut kan ju enkelt titta in på "nya bilder" på startsidan och se vad skid-,
snowboard, BMX- och surfsverige har att bjuda på.

Adam Hansson : att lägga upp 2-3 filmer/medlem tar en hel del på servern som freeride
körs ifrån.
Låt oss säga att alla användare lägger upp 3 filmer var ( 45 000*3= 135 000), och varje
film runt 100 mb (135 000*100mb = 135 00000 mb) Det utrymmet + bilder,forum, länkar,
användare klarar inte servern.

Det du kan göra är att ladda upp filmen på sidor likt rapidshare eller video.google och
sedan länka på din sida.

mvh,
Ola

Senast ändrad:
lägga upp bilder
OlaMelin sa:
Adam Hansson : att lägga upp 2-3 filmer/medlem tar en hel del på servern som freeride
körs ifrån.
Låt oss säga att alla användare lägger upp 3 filmer var ( 45 000*3= 135 000), och varje
film runt 100 mb (135 000*100mb = 135 00000 mb) Det utrymmet + bilder,forum, länkar,
användare klarar inte servern.

Det du kan göra är att ladda upp filmen på sidor likt rapidshare eller video.google och
sedan länka på din sida.

mvh,
Ola
Men man kan ju ha nån sorts begränsning, tänk dig att du har en bild de e ju en bild under en kort sekund(inte ens det) säg att filmerna bara är filmer som är under ett trick?de blir ju kanske max 15mb och då är det bra kvalitet. Och det är väl inte så mång filmer som är 100mb eller? Dom är väl runt 60mb tror jag, eller har jag fel? Då kan man ju ha nån gräns på typ 60mb så kan man lägga upp så många filmer man kan på dom 60megabyten.

/Adam

Edit: Här är ett bevis - https://freeride.se/forum/thread.php?t=29916 den filmen är 22mb och 5min

Senast ändrad:

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp