Lågprisflyg / Ryan Air

gubbfan

Aktiv medlem
Lågprisflyg / Ryan Air
Jag har aldrig rest med Ryan Air.
Men deras priser gör att jag överväger att prova. Men bagagevikten 15 kilo är ju litet magert med skidor pjuck och hela outfitet, om dom väger in skidorna inom denna gräns.
Brukar ha problem att komma under 20 inkl. lagg och dojor
Dessutom står det i villkoren att plats på planet för sportutrustning måste förbokas.

Hur är det att flyga via London och därifrån vidare till tex Turin. Enligt Ryan,s hemsida är varje delsträcka en ny resa och babaget måste bokas in på varje enskild delsträcka ???

Turin är ju optimalt att flyga till eftersom det är nära till en massa bra orter både i Italien och Frankrike.
Bergamo/ Milano ligger ju betydligt mer på sidan så att säga.
Någon som har relevant information och kan ge svar på mina frågor.

Lågprisflyg / Ryan Air
Har lite erfarenhet av Ryan air. Senast jag flog med dem, GBG-London enkel resa, brydde de sig inte om att ta betalt for extra bagage.

Hade med mig en resvaska ca 15kg, samt min boardbag 20+kg. Nar jag ringde och fragade dem om jag behovde forboka "sportbagaget" tyckte de mest att jag var jobbig.

Vad jag kan utlasa av bagagevillkoren, ar att skidor kostar extra obereoende av vikt. Anledningen ar aningen mystisk och framgar inte helt klart, men har med skidors "natur" att gora. Rakna med 25€ extra(per flight), har du tur sa..

Flyger med dem igen imorgon sa jag far se om de ar lika snalla.

Lågprisflyg / Ryan Air
Ryan Air kan vara ganska kinkiga med övervikt från Stansted, har jag märkt. Bättre att ta direktflyg till, förslagsvis, Milano så man slipper riskera att betala övervikt dubbelt. Sterling och snowflake flyger dit. -Även om åtminstone Sterling har låg begränsning vad gäller fri vikt.

Snödjup

Tillbaka
Topp