Lämna tillbaka brädan, för smal?

transfer

Ny medlem
Tjena! så här ligger det till: Var på oneoff i går och köpte en stepchild bräda med midjan 25,8. Har storlek 46 i boots. HAr en Nitro t1 sen innan i midjan 25,2.Jag vart besviken när jag såg att det var knappt någon skillnad alls i midjan. Han som jobbade där sa att det skulle bli tajt men att det skulle funka! är skeptiskt till detta och funderar på om jag ska behålla drädan eller ej. SKulle vara tacksam att få höra era åsikter om detta dilemma! kanske gör 5 mm stor skillnad när det gäller toedrag/heldrag? MVH

beror helt på hur du står. Bredaste stancen + duckstance så ska det nog inte vara några problem. Men om du står på något annat sätt så finns det risk för toe/heeldrag!

5mm är ingen skillnad alls. Lämna tillbaka, du kommer inte känna dig nöjd i backen med den.

Lämna tillbaka och skaffa något runt 26,5.

Gnu Riders Choice 158W
Lib-Tech Skunk Ape 157W
Lib-Tech Skate Banana 156W eller 159W

Skulle kunna funka, men beror på hur bred stance du har som sagt. Ett Midjemått är ju ett midjemått (du står ju inte med foten på mitten av brädan) , det säger väl inte nödvändigtvis något om bredden på brädan där bindningarna är. Har ett par 44.5or och det funkar fint på min 25.8, men jag tror 25.8 skulle defineras som \"mid wide\" och jo det ÄR skillnad, men det är kanske inte så lätt att se med ögat.
Men om det inte är för mkt krångel, byt.

Tillbaka
Topp