Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Lämplig skida för tjej - Sir Francis?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="sPantzare" data-source="post: 885435" data-attributes="member: 114221"><p>Står i valet och kvalet till att köpa en polares Line Sir Francis från 09, och blir inte klok nånstans... tänkte be om råd från fler som kört den skidan. Vad jag hört är att den är mjuk och följsam, funkar relativt bra i pisten för sin midjebredd. Skidorna är på 182 om jag inte missminner, själv är jag 163cm lång och 60 pannor. Har lånat ett par lagg på 178cm och gillat längden, men fick aldrig tillfälle att prova dem i skog så jag funderar på om Sir Francis blir för långa och svårvända för mig vid skogsåkning? </p><p></p><p>Det jag vill använda dem till är i princip bara utanför pisten, då jag har mina Dynastar som funkar prima i pist och inte alltför djup snö. Älskar gles skogsåkning att leka runt i, och vill ha ett par roliga skidor att utvecklas vidare med. Har kört några dagar på K2 Hellbents i gött puder och gillat dem skarpt! Dock 175 långa och sin über-rocker så åkytan typ halverades... </p><p></p><p>Fråga två; vilken typ av bindning ska man dra på? Flytta över Look (som jag aldrig haft problem med) från mina Dynastar, och sätta en turbindning på de gamla som är ruskigt lätta och fina? Eller behålla de gamla på, och köpa nytt?</p><p></p><p>Tacksam för all hjälp jag kan få <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=":)" title="Smile :)" data-smilie="1"data-shortname=":)" /></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="sPantzare, post: 885435, member: 114221"] Står i valet och kvalet till att köpa en polares Line Sir Francis från 09, och blir inte klok nånstans... tänkte be om råd från fler som kört den skidan. Vad jag hört är att den är mjuk och följsam, funkar relativt bra i pisten för sin midjebredd. Skidorna är på 182 om jag inte missminner, själv är jag 163cm lång och 60 pannor. Har lånat ett par lagg på 178cm och gillat längden, men fick aldrig tillfälle att prova dem i skog så jag funderar på om Sir Francis blir för långa och svårvända för mig vid skogsåkning? Det jag vill använda dem till är i princip bara utanför pisten, då jag har mina Dynastar som funkar prima i pist och inte alltför djup snö. Älskar gles skogsåkning att leka runt i, och vill ha ett par roliga skidor att utvecklas vidare med. Har kört några dagar på K2 Hellbents i gött puder och gillat dem skarpt! Dock 175 långa och sin über-rocker så åkytan typ halverades... Fråga två; vilken typ av bindning ska man dra på? Flytta över Look (som jag aldrig haft problem med) från mina Dynastar, och sätta en turbindning på de gamla som är ruskigt lätta och fina? Eller behålla de gamla på, och köpa nytt? Tacksam för all hjälp jag kan få :) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Lämplig skida för tjej - Sir Francis?
Tillbaka
Topp