Lång bräda köpes vart?

zaeta

Ny medlem
Lång bräda köpes vart?
Jag är nästan 195cm och måste ha en ny bräda nu i vinter. Men problemet är att ja inte hittar nån som är ungefär 170-175 cm. Så litye tips skulle inte vara helt fel.
Vill ha en allround-bräda som inte kostar allt för mkt.

Lång bräda köpes vart?
Din fråga är alltså egentligen "Jag ska köpa ny bräda, men vilken och var".. då vet du säkert vad man borde skriva med också.. ålder, vikt, sko stl och nivå på åkandet..
Varför brädan ska va 175 för all around sen vet ja inte, känns väldigt mycket super-offpiste för den längden.. men du va ju lång så..
Många märken har säkert en bräda som skulle passa.. bla Burton har "vanliga" brädor i längder upp emot 170.. Kolla med den allvetande Pinn, han har alltid ett bra svar..

Lång bräda köpes vart?
JAg känner en snubbe som ska sälja sin 177, Salomon tror jag. Han är desperat så du får den säkert billit

Lång bräda köpes vart?
Kaskar sa:
JAg känner en snubbe som ska sälja sin 177, Salomon tror jag. Han är desperat så du får den säkert billit
Model o årsmodel?
En 177 lär ju iofs va en puderbräda o de va väl inte riktigt det som zaeta va ute efter.. eller?

Lång bräda köpes vart?
Rideyoung sa:
Det finns inte så mycket långt längre att finna i Sverige... gamla märket Nitro körde ju med riktigt långa varianter på dryga 180 förr i tiden... Alpinbrädor finns att tillgå i längre valörer, men det är kanske inte det du är ute efter. Själv har jag en Salomon 400 Unibody LT i gott skick, den är 171 cm lång. Jag kan inte åka ngt i vinter så.....
Det låter bra :) Vad är det för maxvikt på den? och kan du skicka den? och pris såklart

Lång bräda köpes vart?
Z !!

skriv nu..

du är 195cm (du kan ju köra allt mellan 150 och 200)

vad skall du köra ?? hur kör du ??

vad VÄGER du ?? hur stora fötter har du ??????

glöm ej detta .. så får du bättre hjälp

/Pinn

Lång bräda köpes vart?
Kör mest i pist men lite park och offpist om jag får chansen.
Kör halv aggressivt, rätt så duktig
ungefär 87kg
46/47 i skostrl

Lång bräda köpes vart?
zaeta sa:
Kör mest i pist men lite park och offpist om jag får chansen.
Kör halv aggressivt, rätt så duktig
ungefär 87kg
46/47 i skostrl
Burton Baron 172
eller Burton Baron ES 168

alternativt King 167..

kolla med skidsport vet att dom har nägra Baron i alla fall...

lycka till!

Lång bräda köpes vart?
Alltså, no offense Zaeta men om du är duktig på att åka, kan du inte hitta en lång bräda?
Jag har alltid trott att de två sakerna gick hand i hand. Men jag kanske har fel?

Lång bräda köpes vart?
Okej tack för tipset, ska undersöka priser och dyl nu :)

Nae men jag har bara haft en bräda tidigare och den köpte jag inte ens själv utan fick av mina föräldrar i julklapp ( jag är 15 år)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp