Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Lång och bred
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 1070988" data-attributes="member: 13863"><p>Hej! </p><p></p><p>Med tanke på din vikt tycker jag absolut du ska gå på den bredare varianten, 88 och den längsta varianten på 188 cm. 180 cm fungerar säkert bra den också men eftersom du är fullvuxen finns risken att du tappar märkbart i stabilitet, farttålighet och bärkraft (när det blir mjukt). Nu har jag inte kört varken E84 eller E88 man haft det stora nöjet att pressa ett par E100 i 190 cm. Mycket trevlig skida som tål rejält med fart och kraft.</p><p></p><p>Annars ... är mitt stående tips när det gäller en friåkningsskida med fokus på pist att ta en titt på Völkl RTM 86 (för din del, 182 cm) som är en grym skida. <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=":-)" title="Smile :-)" data-smilie="1"data-shortname=":-)" /></p><p></p><p>/MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 1070988, member: 13863"] Hej! Med tanke på din vikt tycker jag absolut du ska gå på den bredare varianten, 88 och den längsta varianten på 188 cm. 180 cm fungerar säkert bra den också men eftersom du är fullvuxen finns risken att du tappar märkbart i stabilitet, farttålighet och bärkraft (när det blir mjukt). Nu har jag inte kört varken E84 eller E88 man haft det stora nöjet att pressa ett par E100 i 190 cm. Mycket trevlig skida som tål rejält med fart och kraft. Annars ... är mitt stående tips när det gäller en friåkningsskida med fokus på pist att ta en titt på Völkl RTM 86 (för din del, 182 cm) som är en grym skida. :-) /MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Lång och bred
Tillbaka
Topp