Långa Skidbyxor

Klyftamon

Ny medlem
Långa Skidbyxor
Jag söker långa skidbyxor, och då menar jag riktigt långa.
Jag är runt 198cm och har problem med att hitta bra byxor som är tillräckligt långa :|
Är det någon som har någon tidigare erfarenhet i detta ämne som kan tipsa om märken, modeller osv osv så uppskattas det verkligen!

Långa Skidbyxor
Snacka med Felkan här på Freeride, han och jag hade ett lååååångt samtal om problemet med för korta byxor i somras. Han kanske vet något.

Långa Skidbyxor
Som lundatok skrev så har arc'teryx olika längder på sina byxor. Jag köpte tall och tyckte nästan att de var för långa för mig som är 187.

Långa Skidbyxor
Arc'teryx räcker inte. Deras långa är nog egentligen normallånga, de korta är för korpulenta personer. Jag köpte ett par L långa för massa år sedan: de var lagom breda men alldeles för korta (jag är 195 cm). Sedan fick jag XL långa förra året och de är lagom långa men det skulle få plats två av mig i dem. Om du inte har BMI 32 kommer de inte funka för dig.

Någon borde, precis som med bättre herrbyxor, börja sälja skidbyxor på rålängd. Så kan man väl sedan lägga en tusenlapp på att lägga upp dem. Borde underlätta logistiken mm.

Långa Skidbyxor
Hej.

Prova Spyder Dare Pants. Den svarta byxan tillverkas i alla möjliga längder och storlekar.
En "large" byxa produceras exempelvis i storlekar; short, regular och long. Det bör inte gå fel.

Lycka till.

A

Långa Skidbyxor
Jag är 203 och har ett år mammut extreme storlek 104 som jag köpte i Tyskland för drygt 20 år sedan. Dom passar super. Letar efter nytt alternativ nu som jag kan använda när det är fint väder. Tar gärna emot förslag

Långa Skidbyxor
Både Arc'teryx och Norröna tror/hört skall gå att beställa måttsydda
Maila dom å fråga
Alternativt köp xxxl och be skräddare sy in

Tillbaka
Topp