Längd på black crows

Längd på black crows
Hej igår beställde jag ett par black crows camox och blev nu osäker på om jag valt rätt längd. Jag tog 174cm då jag tidigare haft K2 sight 169cm men dessa har ju mer rocker och det skiljer ju varifrån de mäter skidorna. Så skulle jag valt 180 cm istället? Jag är 178 cm lång väger 71 kg och kan åka i kontrollerat i hög fart i alla väl preparerade backar. Jag åker 70% pist och 30% utanför pist och i skogen. Tacksam för snabba svar mvh/Otto

Senast ändrad:
Längd på black crows
Dom rekommenderar själv 181 till din längd, så kanske att du ska byta. Den skidan är väl inte superstyv, då kan det kanske vara skönt med lite längd för stabilitet.

3244a927-70bd-48be-b8b2-32b55e51e6f3.gif

Senast ändrad:
Längd på black crows
Det är bara det att jag inte vet varifrån de mäter och hur stor skillnad rockern gör. Då mina gamla kändes lagom i längde. Åsikt någon

Senast ändrad:
Längd på black crows
Gå upp till 181, speciellt då de som du säger faktiskt har en del rocker (vilket då gör att de "känns" och kör kortare än vad de egentligen är). Är själv 180cm/80kg och kör på 186/183 beroende på bredd på par (båda med rocker både fram och bak), så skulle tänka mig att 181cm i ditt fall skulle passa perfekt - hade du varit tyngre hade jag nog tipsat dig att gå upp ännu längre till 186.

Tillbaka
Topp