Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Längd på bräda?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="blizzy" data-source="post: 330768" data-attributes="member: 53949"><p>Ill stick with "helt ute o cyklar"..</p><p>Okej lång bräda för offpiste, ja visst, men 195? Då snackar vi en rejält extrem swallowtail-åk-bara-1m-puder-annars-kan-du-knappt-svänga bräda...</p><p>Men är det sånt du åker så go for it =)</p><p></p><p>o andra sidan blev jag rekommenderad 159 som "all around"-bräda när jag är 185/70kg.. och 154 som parkbräda (vilket med snabb matte ger 164 offpistbräda)... och även om du är längre/tyngre än mig så är du ju inga 220 (vilket du med ännu snabbare matte skulle behöva va för en 195-bräda)...</p><p></p><p>Yeye, åker inte offpiste särskilt mkt så vad vet jag, tycker bara att brädor över 170 börjar tappa hela snowboard-grejen och nästan övergår till en kayak i snön eller nåt =)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="blizzy, post: 330768, member: 53949"] Ill stick with "helt ute o cyklar".. Okej lång bräda för offpiste, ja visst, men 195? Då snackar vi en rejält extrem swallowtail-åk-bara-1m-puder-annars-kan-du-knappt-svänga bräda... Men är det sånt du åker så go for it =) o andra sidan blev jag rekommenderad 159 som "all around"-bräda när jag är 185/70kg.. och 154 som parkbräda (vilket med snabb matte ger 164 offpistbräda)... och även om du är längre/tyngre än mig så är du ju inga 220 (vilket du med ännu snabbare matte skulle behöva va för en 195-bräda)... Yeye, åker inte offpiste särskilt mkt så vad vet jag, tycker bara att brädor över 170 börjar tappa hela snowboard-grejen och nästan övergår till en kayak i snön eller nåt =) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Längd på bräda?
Tillbaka
Topp