Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Längd på bräda?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Doughboy" data-source="post: 332931" data-attributes="member: 28391"><p>Du skriver din kommentar med lite humor och det är det enda som gör att jag inte tycker att den är helt uppåt väggarna.</p><p></p><p>Snowboards över 170 har verkligen sin plats i dagens snowboardåkning. Trots att jibtrenden är starkare än den kanske någonsin har varit så finns det ändå en hel del människor som tycker att det finns helt andra värden med snowboardåkning än att hänga i nån park eller vid närmaste trappräcke.</p><p></p><p>Att åka fort med stora svängar i pist (om man ens svänger) och att åka puder är för många det bästa med snowboardåkning och då är en bräda på 170 inget konstigt alls. Särskilt inte om man är över 180 cm, vilket rätt många är. Visst kan en lång bräda upplevas som lite svårmanövrerad i tex tät skog, men tät skog åker man ändå bara av misstag så det spelar inte så stor roll. Så fort ytorna blir öppna är en längre bräda att föredra och det gäller både om du åker off- eller onpist.</p><p></p><p>Killen som ställde frågan om vilken längd han ska ha på brädan är dessutom 195 cm lång och har förmodligen några kilon under bältet. Att han skulle köpa en bräda på under 170 cm för den typen av åkning han gillar är ju bara skrattretande.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Doughboy, post: 332931, member: 28391"] Du skriver din kommentar med lite humor och det är det enda som gör att jag inte tycker att den är helt uppåt väggarna. Snowboards över 170 har verkligen sin plats i dagens snowboardåkning. Trots att jibtrenden är starkare än den kanske någonsin har varit så finns det ändå en hel del människor som tycker att det finns helt andra värden med snowboardåkning än att hänga i nån park eller vid närmaste trappräcke. Att åka fort med stora svängar i pist (om man ens svänger) och att åka puder är för många det bästa med snowboardåkning och då är en bräda på 170 inget konstigt alls. Särskilt inte om man är över 180 cm, vilket rätt många är. Visst kan en lång bräda upplevas som lite svårmanövrerad i tex tät skog, men tät skog åker man ändå bara av misstag så det spelar inte så stor roll. Så fort ytorna blir öppna är en längre bräda att föredra och det gäller både om du åker off- eller onpist. Killen som ställde frågan om vilken längd han ska ha på brädan är dessutom 195 cm lång och har förmodligen några kilon under bältet. Att han skulle köpa en bräda på under 170 cm för den typen av åkning han gillar är ju bara skrattretande. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Längd på bräda?
Tillbaka
Topp