Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Längd på Gotama och Markerbindingar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Vild_Ranunkel" data-source="post: 185737" data-attributes="member: 31555"><p>Vad gäller bindningarna vill jag avråda dig från att köpa Marker-bindningar över huvud taget. Jag jobbade i sportaffär i St Anton i vintras, och det var i stort sett bara Marker vi hade problem med, och mycket problem.</p><p></p><p>I framdelen på en Marker-bindning är det drygt 30 rörliga delar, dvs mycket som kan gå fel. Jämför du detta med exempelvis Salomon 914, som jag tror har fyra rörliga delar, är den bra mycket bättre. Dessa hade vi aldrig problem med. Jag vill bara rödflagga Marker en smula och råda dig att titta efter annat.</p><p></p><p>Gotaman är en kanonskida. En del tycker den är för mjuk, så ska du köra riktigt hårt kanske du borde skaffa dig något hårdare och längre. Ska du ändå iväg på säsong, och inte får något annat helt sanslöst erbjudande, tycker jag du ska vänta och testa lite demoskidor på plats innan du köper. Man vet aldrig. Det är surt att sitta med ett par sproilans nya "skitskidor", inte för att Gotaman är kass, men den passar kanske inte dig. Hursom... Lycka till med köpet. Vi ses i backen.</p><p></p><p>/Emil</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Vild_Ranunkel, post: 185737, member: 31555"] Vad gäller bindningarna vill jag avråda dig från att köpa Marker-bindningar över huvud taget. Jag jobbade i sportaffär i St Anton i vintras, och det var i stort sett bara Marker vi hade problem med, och mycket problem. I framdelen på en Marker-bindning är det drygt 30 rörliga delar, dvs mycket som kan gå fel. Jämför du detta med exempelvis Salomon 914, som jag tror har fyra rörliga delar, är den bra mycket bättre. Dessa hade vi aldrig problem med. Jag vill bara rödflagga Marker en smula och råda dig att titta efter annat. Gotaman är en kanonskida. En del tycker den är för mjuk, så ska du köra riktigt hårt kanske du borde skaffa dig något hårdare och längre. Ska du ändå iväg på säsong, och inte får något annat helt sanslöst erbjudande, tycker jag du ska vänta och testa lite demoskidor på plats innan du köper. Man vet aldrig. Det är surt att sitta med ett par sproilans nya "skitskidor", inte för att Gotaman är kass, men den passar kanske inte dig. Hursom... Lycka till med köpet. Vi ses i backen. /Emil [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Längd på Gotama och Markerbindingar
Tillbaka
Topp