Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Längd på Gotama och Markerbindingar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Wikingen" data-source="post: 185770" data-attributes="member: 33178"><p>Tackar för svar Vild Ranunkel och KalleKax.</p><p></p><p>Dock är det ju roligt och lite oroväckande att ni säger emot varandra i båda mina frågor. "Vild" tycker den är Gotaman är mjuk (min uppfattning sen tidigare av vad jag läst) och KalleKax tycker den är hård. Kanske är det så att du är en lätt skidåkare precis som jag och får därför den uppfattninge, vad väger du egentligen? Du anser också att jag bör köra på 176an pga det bra priset, jag lutar mer och mer för detta också. Har trivts bra med längden på mina Pocket Rocket även om dem kunnat varit lite längre, men man ska ju betänka att gotama är både bra mkt bredare och har dessutom mindre skärning = stabilare? 200E är ju nästan gratis.</p><p></p><p>Sen till Marker bindningen - Är fortfarande mycket splittrad. En bra bindning kan ju spara en mycket skador och då jag ska vara där än säsong känns det som ja bör satsa på något bra. Men samtidigt känns det lite overkill att köpa en marker comp 18 (Sport-conrad har nästan bara marker) på en pojk som väger stax över 60kg. En 14 bindning bör ju funka utmärkt, men Vild Ranukels ord oroar mig. Hur är det egentligen med sport-conrads garantier, finns det några sådana?</p><p></p><p>Hendryx skidor ser mycket trevliga ut, men det blir för dyrt för mig då jag ska köpa ett par parkskidor också och ha med mig ner. Dessutom finns inte så mycet recensioner om dem än och jag har egentligen ingen aning hur dem är.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Wikingen, post: 185770, member: 33178"] Tackar för svar Vild Ranunkel och KalleKax. Dock är det ju roligt och lite oroväckande att ni säger emot varandra i båda mina frågor. "Vild" tycker den är Gotaman är mjuk (min uppfattning sen tidigare av vad jag läst) och KalleKax tycker den är hård. Kanske är det så att du är en lätt skidåkare precis som jag och får därför den uppfattninge, vad väger du egentligen? Du anser också att jag bör köra på 176an pga det bra priset, jag lutar mer och mer för detta också. Har trivts bra med längden på mina Pocket Rocket även om dem kunnat varit lite längre, men man ska ju betänka att gotama är både bra mkt bredare och har dessutom mindre skärning = stabilare? 200E är ju nästan gratis. Sen till Marker bindningen - Är fortfarande mycket splittrad. En bra bindning kan ju spara en mycket skador och då jag ska vara där än säsong känns det som ja bör satsa på något bra. Men samtidigt känns det lite overkill att köpa en marker comp 18 (Sport-conrad har nästan bara marker) på en pojk som väger stax över 60kg. En 14 bindning bör ju funka utmärkt, men Vild Ranukels ord oroar mig. Hur är det egentligen med sport-conrads garantier, finns det några sådana? Hendryx skidor ser mycket trevliga ut, men det blir för dyrt för mig då jag ska köpa ett par parkskidor också och ha med mig ner. Dessutom finns inte så mycet recensioner om dem än och jag har egentligen ingen aning hur dem är. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Längd på Gotama och Markerbindingar
Tillbaka
Topp