Längd på K2 SideSeth

filipl

Medlem
Längd på K2 SideSeth
Har bestämt mig för att köpa nya skidor. Fastnat lite för K2 SideSeth, bra pris på dessa från Tyskland. Har tidigare kört på ett par Dynastar Sultan 80 178 cm, men har de senaste åren kört mer och mer offpist och vill därför byta upp mig. Kan inte riktigt bestämma mig för längden, 181 eller 188. Är själv 182 och väger 83 kg. Någon som vet hur dessa är i pisten om man skulle få en snöfattig vecka (ska till Argentiere v5) ?

https://www.freeride.se/prylar/skidor/2013/k2/sideseth.html

Längd på K2 SideSeth
När jag testade SideSeth så testade jag 181orna och är sj 187cm 85kg. Jag fann dem aningen korta när det gick fort i uppkörd snö, men annars så var dem riktigt fina! Jag hade nog gått för 181orna om jag vore du :)

Längd på K2 SideSeth
Jag är 181 cm lång och väger knappt 80 pannor. Jag körde 188or förra säsongen och stormtrivdes, skulle inte vilja ha kortare i alla fall.

Längd på K2 SideSeth
Har endast använt mina 188or på topptur för ett par veckor sedan. Det blev åkning i gles skog i (2-3dm) både torr och tung snö. De kändes lättåkta och förvånansvärt korta under dessa förhållanden. Har alltså inte testat dem i pist, men skulle nog lita på Vattendroppe som har många skiddagar på denna modell i 188 under fjolårets säsong.
Är 183 o väger 80.

Längd på K2 SideSeth
Jag vet inte hur 181 cm är i pist, men 188 är ingen höjdare där. Man kan inte förvänta sig myckte roligt med en svängradie bortåt 30 meter (tror den är 28 eller nåt sånt). 181 ligger nog dock bara något kortare, 26 meter vill jag minnas. Kanske lättar upp något, men fortfarande en skida som är svårt att få något mycket ut av i pist.

(26 meter radie på 181 cm bekräftas också av pryldatabasen, men jag noterar att det är egenskaperna för 181an som är inskrivna på på 188ans plats)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp