Längd på Rocker2 108?

Primary

Aktiv medlem
Längd på Rocker2 108?
Tjenare!
Har bestämt mig för att köpa ett par rocker2 108 men är lite osäker på vilken längd jag ska välja!

Jag är själv ca 185cm lång och väger ca 75kg, inte i så bra form.
Jag hyrde ett par Soul7 i 188cm förra vintern, dock vägde jag 85kg då (samma form ungefär). Tyckte soulen va i perfekt längd.

Men står nu mellan 190cm och 182cm!
Tycker mig ha bra koll i pisten men begränsad kontroll i offpisten, offpisten vill jag ska utvecklas så kommer sträva efter att köra så mycket offpist som möjligt, dock kommer det bli en den pist också.

Lutar åt 190 modellen.

Vad säger ni?

Längd på Rocker2 108?
jeg er 183 cm høy oh ganke tung, kjører 190 lengden, ALDRI stått på skidor før, och tycker den funker bra i pist og AWESOME i offpiste:)

Längd på Rocker2 108?
disclaimer: Jag har bara provåkt bägge längderna av årets modell av rocker2 och fjolårets soul7 så begränsad tid på aktuella skidor.

Definitivt 190. De är såpass lätthanterliga och välanpassade för 'modern', mer centrerad montering, att du knappast kommer att ha några problem med den längden.
Jag upplevde dessutom rocker2'an som ännu lättare att 'kasta runt' än soul7an.
Rocker2 i 182 skulle möjligen passa som en lek-skida för kvällsåkning i din minsta lokala backe men skulle kännas alltför kort för all annan åkning.

fwiw

-ha en bra vinter
/r

Tillbaka
Topp