Tips längd Head WC Rebels E-SL

m94perli

Medlem
Längden.. Den ständiga frågan..
Jag är ute efter ett par snabbsvängande pistskidor och tror Head WC Rebels E-SL är det jag behöver.. jag har goda minnen av Head Supershape (den "röda" från ca 2009) som jag hyrde några år.. de har liknande "side-cut" eller näe det är +3mm på Head WC Rebels E-SL som har 123-68-108 (istf 120-65-105).
Jag velar vad gäller längden 165cm eller 170cm?
Jag är 173cm och väger nog strax över 70kg.
Syftet med skidan är att verkligen pressa i svängarna, inga stora svängar utan verkligen försöka hitta den korta svängen och köra så fysiskt jag bara kan därmed inte sagt att jag har den bästa fysiken.. det gör det bara mer utmanande..
Så till frågan..
165 är det bäst? (mest kul, kontroll) eller kan det bli oroligt i höga farter
170 onödigt långt?
Jag lutar år 165cm..
Tips tas tacksamt emot..

P.S. Kör annars på Salomon XDR 84 Ti, 172cm, som är kanon men jag vill ha ett alternativ med mer sväng

Det beror helt på hur stora(små) svängar du vill ha, den svänger ju bra snabbt som den är 12 eller 13 i radie. Den blir stabilare i längre längden men tror båda skulle fungera fint för din längd

Det beror helt på hur stora(små) svängar du vill ha, den svänger ju bra snabbt som den är 12 eller 13 i radie. Den blir stabilare i längre längden men tror båda skulle fungera fint för din längd
Tack för svar. Är nog ingen "big deal" vilket som.. lutar åt 165cm (12.3m)
Sen kan man ju alltid hoppas på att "vibrationsdämparna" gör sin magi.. :)

Tillbaka
Topp