Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Längd på skidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RWD" data-source="post: 1090221" data-attributes="member: 29440"><p>Jag väger runt 80 och har åkt skidor i snart 40 år (och tränat/tävlat fram till jag var 18) Köptet ett par Atris 184 tilll denna säsong. Testade ett par 15/16 års modell i 184 innan och de kändes inte för korta. Förra säsongen åkte jag på ett par Rossignol Soul 7 HD 188cm. De var extremt lättåkta och kändes som jag hade kunnat haft längre utan problem, men de var väldigt trevliga att åka skogsåkning med.</p><p>Året innan det hade jag ett par Sick Day 110 180cm lite korta men gick att stå på i riktigt hög fart i pisten också. Hade förmodligen blivit bättre bärighet i offpisten med lite längre men stabiliteten var det inget fel på.</p><p>Så det är skillnad på skidor. Jag tror som sagt att du kommer att klara av 184 men kör du lite brantare och kanske i lite tajtare terräng och skogsåkning så skulle jag ha valt 178cm.</p><p>Är det årets modell du ska ha så tänk på att den har ändrats lite, större svängradie bla. Tror att den kan vara lite styvare också men är inte säker.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RWD, post: 1090221, member: 29440"] Jag väger runt 80 och har åkt skidor i snart 40 år (och tränat/tävlat fram till jag var 18) Köptet ett par Atris 184 tilll denna säsong. Testade ett par 15/16 års modell i 184 innan och de kändes inte för korta. Förra säsongen åkte jag på ett par Rossignol Soul 7 HD 188cm. De var extremt lättåkta och kändes som jag hade kunnat haft längre utan problem, men de var väldigt trevliga att åka skogsåkning med. Året innan det hade jag ett par Sick Day 110 180cm lite korta men gick att stå på i riktigt hög fart i pisten också. Hade förmodligen blivit bättre bärighet i offpisten med lite längre men stabiliteten var det inget fel på. Så det är skillnad på skidor. Jag tror som sagt att du kommer att klara av 184 men kör du lite brantare och kanske i lite tajtare terräng och skogsåkning så skulle jag ha valt 178cm. Är det årets modell du ska ha så tänk på att den har ändrats lite, större svängradie bla. Tror att den kan vara lite styvare också men är inte säker. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Längd på skidor
Tillbaka
Topp