Längd på skidor?

so_fresh

Ny medlem
Längd på skidor?
jag hade tänkt att köpa mig ett par offpist lag, jag är sugen på scott pure, men den kortaste längden är 188, jag är bara stadiga 175 och väger 70 kilo, skulle dessa skidor passa? eller ska jag satsa på något annat? kom gärna med tips på vad isåfall :)

Längd på skidor?
vikt och längd är med, och jag har åkt sen jag var 4 år eller nått jag vill ha ett par med inriktning på offpist :) jag är 175 cm lång och väger 70 kilo, tar det en gång till ifall någon misade det överstående :) just nu åker jag på ett par salomon 720..

Längd på skidor?
-åkt sen du var 4 år, hur mkt per år ungefär? tävlat/tävlar i bana eller liknande?
-ett par lagg med inriktning offpist, i vilken/vilka anläggning/-ar kommer de att nyttjas?
-hur upplever du dina 720 (styvhet, mått, åkegenskaper m.m.)?
-är twintip ett krav?
-vilken nivå av skidåkare anser du dig själv vara, på en niogradig skala? 1 är total nybörjare, 9 åker all sorts terräng med kontroll och bra dynamsik balans i både stora å små svängar, på rent skär med dynamik (skidans radie är säg 21 m, du svänger ca 18) i svarta pister, köttar en svart puckelpist, hoppar ca 3 m höga klippor med lite fart, kör alla hopp i parken med kontroll, får höjd genom hela pipen osv.

Det torde väl räcka för att kunna ge dig lite bättre hjälp.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp