Grabbar grabbar grabbar...
Så det handlar alltså om slöhet, att man inte orkar leta i gamla trådar och söka information i artiklar osv. Isåfall är det ruggigt patetiskt!
Jag har redan hjälpt honom, jag la ju upp länken till "Utrustning > Välj rätt längd på dina alpina skidor". Den fungerar riktigt bra och väger in olika faktorer i valet av längd. Den ger ett bra hum om vilken längd man bör vara i närheten av när man köper en skida. Istället för att alla "bibbeliboppjibbers" ska sitta och skriva vad de personligen tycker han ska ha för längd utan att egentligen ha en aning om vad de snackar om. Lite som att rycka tag i första bästa person som står utanför stadens bank och börja fråga en massa frågor om bankens räntor och villkor vid lån av pengar. Rätt korkat mao.
Jag vet personligen vilken längd jag ska ha på MINA SKIDOR. Men däremot vet jag inte vilken längd Nisse Nissesson ska ha, varför, för att det är lika personligt som vilka skidor man väljer, vilka kläder man bär eller vilken mat man föredrar, alla är vi olika.
Elller så kör vi på Er linje grabbar, vi låter alla 38 800 medlemmar här på freeride lägga in ett varsit inlägg om vilken längd de ska ha på sina skidor. Hur tror Ni det skulle se ut? Förstår Ni nu vart jag vill komma?