Längd på twintips

Holmamarcus

Ny medlem
Längd på twintips
Hej!

Jag vet att det finns en del sådana här liknande trådar i forumet, men jag vill nu frågor er vad ni tycker att jag skall ha för längd utifrån mina förutsättningar för att vi är ju alla olika. Jag funderar på att köpa ett par k2 revival med marker griffon bidningar. Om jag skulle fördela min åkning skulle den ungefär se ut såhär, 45% park, 45% pist och 10% offpist. Som ni säkert förstår då så håller jag mesta dels till i parken eller i pisten. Dock är jag en nybörjare i parken men tycker fortfarande att det är väldigt skoj.

Jag är 185cm lång och väger 78kg och de två olika längderna jag väljer mellan är 174cm och 179cm. Att lägga till är att jag är 16 år gammal och har därför inte helt växt klart.

Vad skulle ni välja? Är mitt skidval en bra tanke sätt till vart jag åker? Hur bör jag montera bindingarna?
Alla tips är välkomna.

Tack på förhand!

PS. Onödiga kommentarer såsom "sök i forumet" uppskattas inte.

Längd på twintips
179cm. 4 cm när du är så lång som du är lär inte ha någon större betydelse. Har för mig att k2s skidor är lite längre än vad uppgifterna visar. men 179 bör inte vara något problem. Dessutom växer du.

Tillbaka
Topp