Längdåkning i Chamonix

carlmart

Medlem
Längdåkning i Chamonix
Jag har en lite annorlunda undran, nämligen huruvida det existerar någon längdskidåkning i Chamonix. O då menar jag preparerade spår som sköts någorlunda. Har tidigare varit i Cham en del, men innan min längåkningskarriär... Vet att det kan finnas runt Argientiere nånstans, ngn som kan verifiera?

För er som inte har en susning, skriv inga balla kommentarer om att i Cham åker man feta offpistskidor o inga smala stickor, för er kan jag lova att jag åker alla former av feta, smala, breda, mittmonterade, med lös häl, med fast häl, med randonéebindning på, sorters skidor och brädor.

Ser längdåkning som ett jäkligt sjysst träningskomplement och mindre sinnesrubbande samt mer hälsosam påverkan än bärs på Chambre varje after-ski.

Tack på förhand

Längdåkning i Chamonix
Finns en längsåknings "arena" en bit från ENSA skolan där de sprutar med konstsnö och preparerar. Där kan du åka runt runt runt hru många varv du vill (hur kul det nu är). Där är det oftast snö, något man inte kan räkna med mellan Les Praz och Argentiere

Längdåkning i Chamonix
tack för svaren. gillar sånna inlägg! kan man räkna med konstsnön fram tillmars då åtminstånde dave? i argientiere vet man ju att det kan smälta en del... blir lite mer att ta med sig ner i vinter då... jaja, den som har mest prylar när han dör vinner..

Längdåkning i Chamonix
konstsnön kan du nog räkna med fram till (och med) mars. Den är ju skapligt hårt packad tillsammans med den naturliga snön och tinar inte lika fort.. Sen att du slösar tiden på längdskidåkning är i min mening högst förkastligt, men det är min åsikt:)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp