Langley error ? :S

G_johannesson

Ny medlem
Tja
jag och en kompis har sökt jobb som diskare på langley, men det enda jag hör av folk är att langley suger och att man ska akta sig för att jobba för dem....
nu undrar jag... VAD ÄR SÅ HEMSKT? :S

Alla jobb som diskare suger antagligen men har man verkligen gått in för det och dessutom kan matcha in skidåkning när backarna har öppet så varför inte. Diskning som diskning, tror inte den är värre hos Langley än nortlander eller lion.

tro e bra men jag vill gärna ha svar från folk som verkligen har jobbat där,
asså diskare på langley hotell jobbar bara middags serveringen typ 6 dagar i veckan, hur kan det va dåligt?

tja!

har knegat 2st säsonger för dem! det är blandat, men om du hamnar i val d Isere och på victors/ruitor så får du jobba 6 dar i Veckan från 5 på eftermiddagen till 2 på natten. jag känner endast 2st som klarat en hel säsong som diskare där! men om du hamnar på ngt annat hotell så är d lite bättre tider! det folk varnar för är att de kan hunsa dig hur de vill, "DU kan inte säga nej" till extra jobb! helt klart är det skoj, men passa dig för att bli helt jävla överkörd. Finns risker för det! Det hemska med det är ju såklart arbetstiderna, sen åka skidor på det och sisst men inte minst så super du på d, även fast du tänker att du är seriös o inte vill förstöra nästkommande dag med att vara bakfull så är det svårt att komma undan från spriten. Så supa, glida lagg o knega 50h i veckan..... huuu! men jag lovar d är kul! hör av dg om du har några frågor//

Nils

Ingenting är hemskt med att jobba för Langley. Vilken ort ska du jobba på? Har själv arbetat för langley en säsong i Alpe D´huez i skiduthyrningen. Diskjobben innebär att du går in i köket kl 15 ungefär och diskar tills du är klar vilket i Alpe var till c:a 23-00! Diskjobb är ju diskjobb och därmed inte det roligaste, men ingen skillnad på diskjobb på Langley och andra ställen. Det som kan skilja är ju antalet gäster som innebär mer disk=längre arbetstid!
Man har i regel en dag helt ledig i veckan,man jobbar alltså 6 dagar i veckan och ledig en.
Fördelen med diskjobbet är att du alltid är ledig under de tider som liftarna är igång samt att du kan gå ut och festa på kvällarna utan att de blir försent! Efter några dagar i disken så brukar man få in lite rutin och det går fortare för varje kväll!

2007 arbetade jag och fick då c:a 5000kr på kontot varje månad vilket är någon slags standard för förstaårssäsongare. På lönen dras automatiskt boende som Langley tillgodoser(mycket varierande) samt frukost och middag varje dag! Frukosten är samma som gästerna får och middagen beror på kockarna!
Du har även som personal MKT bra priser i baren på hotellet. Alltid ett stort plus:)

Skriv om det är något mer!

/Micke

jobba från 15-23 sex dagar i veckan = ca 200 h/mån.
5000/200 = 25 spänn i timmen efter skatt och hyra. det är fan ett skämt. även om vi tar i lite och räknar på att de dragit av 4000 i hyra och 2000 i mat, så är 55 spänn i timmen efter skatt dåligt, även för ett diskjobb.
nej fy fan, hellre skulle jag åka till norge och jobba ordentligt i fem-sex veckor under hösten och sen säsonga utan att jobba.

Nisse, Om man hamnar i valdi så byter man ju mellan Victors å Grand Nord..Eller har dom ändrat tillbaks så man bara står på ett ställe nu?

Tillbaka
Topp