Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Langley Travel.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="bouic" data-source="post: 102943" data-attributes="member: 35915"><p>Nu ser jag inte riktigt hur marknadsföringskunskaper och personalhantering hänger ihop, men jag tycker att det stämmer som du säger ... de behandlar sin personal rätt illa. Hela konceptet bygger ju på (och här tror jag inte att andra byråer är så mycket bättre) att anställa folk som vill arbeta dygnet runt för skitpengar och bo i mögliga källare och ÄNDÅ inte få mer än någon dags åkning per vecka.</p><p>Jag känner ett gäng folk som jobbat för langley, och visst är det kul ... men hårt såklart.</p><p>Vill man åka skidor så bör man jobba för langley som kock eller dylikt, INTE som guide - det gör man bara om man gillar att småtjejer ser upp till en! </p><p></p><p>Dock tycker jag att cheferna på langley är hur schysst folk som helst och är öppna och ärliga med vad som gäller. Jag åkte själv på reseledarkurs en vecka i alperna med langley och det var grymt roligt, men jag insåg rätt snabbt att, som sagt, om man vill ha mycket åkning och lite mer kvalitet så ska man satsa på något annat än att vara "reseledare".</p><p></p><p>Antar att Langley är det företag som tagit till sig elitismen inom bummarkulturen mest och att det kan vara det som ger en lite bitter smak i munnen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="bouic, post: 102943, member: 35915"] Nu ser jag inte riktigt hur marknadsföringskunskaper och personalhantering hänger ihop, men jag tycker att det stämmer som du säger ... de behandlar sin personal rätt illa. Hela konceptet bygger ju på (och här tror jag inte att andra byråer är så mycket bättre) att anställa folk som vill arbeta dygnet runt för skitpengar och bo i mögliga källare och ÄNDÅ inte få mer än någon dags åkning per vecka. Jag känner ett gäng folk som jobbat för langley, och visst är det kul ... men hårt såklart. Vill man åka skidor så bör man jobba för langley som kock eller dylikt, INTE som guide - det gör man bara om man gillar att småtjejer ser upp till en! Dock tycker jag att cheferna på langley är hur schysst folk som helst och är öppna och ärliga med vad som gäller. Jag åkte själv på reseledarkurs en vecka i alperna med langley och det var grymt roligt, men jag insåg rätt snabbt att, som sagt, om man vill ha mycket åkning och lite mer kvalitet så ska man satsa på något annat än att vara "reseledare". Antar att Langley är det företag som tagit till sig elitismen inom bummarkulturen mest och att det kan vara det som ger en lite bitter smak i munnen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Langley Travel.
Tillbaka
Topp