Langley Travel.

raskolnikov

Ny medlem
Langley Travel.
En kompis till mig arbetade på Langley Travel. Märkligt att ett så pass stort företag kan ha så dåliga marknadsföringskunskaper. Tydligen enligt henne så behandlar de personalen som skit. "Vet du hur många som står på kö för ditt jobb", var enligt henne ett mantra där hon arbetade.

Fattar dom inte hur viktigt det är att behandla sin personal bra? Om inte så blir det jävligt negativ word-of-mouth, sämre service gentemot gäster samt risk för dålig image.

Nu undrar jag, är det fler som har arbetat för Langley och upplevt detsamma eller hade min vän otur?

Kämpen mot dålig chefer - Johan

Langley Travel.
Reste vecka 2 med Langley Travel för första gången. Jag upplevde det inte på det sättet, personalen höll en mycket trevlig "fasad". Men jag kan tänka mig att det är som du säger...

Langley Travel.
Nu ser jag inte riktigt hur marknadsföringskunskaper och personalhantering hänger ihop, men jag tycker att det stämmer som du säger ... de behandlar sin personal rätt illa. Hela konceptet bygger ju på (och här tror jag inte att andra byråer är så mycket bättre) att anställa folk som vill arbeta dygnet runt för skitpengar och bo i mögliga källare och ÄNDÅ inte få mer än någon dags åkning per vecka.
Jag känner ett gäng folk som jobbat för langley, och visst är det kul ... men hårt såklart.
Vill man åka skidor så bör man jobba för langley som kock eller dylikt, INTE som guide - det gör man bara om man gillar att småtjejer ser upp till en!

Dock tycker jag att cheferna på langley är hur schysst folk som helst och är öppna och ärliga med vad som gäller. Jag åkte själv på reseledarkurs en vecka i alperna med langley och det var grymt roligt, men jag insåg rätt snabbt att, som sagt, om man vill ha mycket åkning och lite mer kvalitet så ska man satsa på något annat än att vara "reseledare".

Antar att Langley är det företag som tagit till sig elitismen inom bummarkulturen mest och att det kan vara det som ger en lite bitter smak i munnen.

Langley Travel.
Jag har redan sagt min åsikt i en tidigare tråd. Men håller inte riktigt med bouic om att cheferna är öppna och ärliga med vad som gäller. Självklart säger de att det är hårt, men det är inte hela sanningen.

Tillbaka
Topp