Årets skidtestarhelger sammanfattade

Bra skrivet! Även om det inte är ngt fullödigt offpist-test så får man mycket info.
Har bara en hang-up: Är turbindningen Duke så bra att man även kan gå på vatten med den? Vi som föredrar lätta skidor/bindningar uppskattar nog knappast tyngden i den. Hellre släpar jag med Securafixarna i ryggan de dagar jag ska upp på skinsen.

H

Hasse

Guest
Varför släppa de för? Vad har du för bindningar nu dà som är sà lätta??? Duke väger mindre än Look PX bindningarna men lite mer (80-110 gram) än Naxos.

//H

H

hultet

Guest
MnO sa:
Jag hade valt 88:an med de förutsättningarna. Ovanstående omdöme om Monster 82 kanske inte säger så mycket, men jag har testat den förut. Det är väldigt mycket pist i den skidan med dagens mått mätt. 88:an är fortfarande en skida som är kvick och rapp i pisten, men den tar ett steg närmare bredlaggen och det är enbart en fördel om du vill utveckla din offpiståkning. Ska det verkligen hända grejor i hur du hanterar offpisten så är det dock inte rätt skida. Då gör du bättre i att välja en betydligt längre, bredare och mjukare skida som tex Fischer Watea 101 191cm eller liknande.
Tack för svaret. Jag ska åka lite skidor efter nyår och kommer då hyra lite olika, ska se om de har några fischer watea eller motsvarande. Jag har lite dålig erfarenhet av fischer, är de bra? (Det var så mkt annat som strulade kring mina fischerskidor att det kanske i grunden inte var skidan det var fel på.)
Mvh

LoBoMan

Ny medlem
Track för ett otrolig bra inlägg. Det är föredömligt välskrivet och skidtidningarna borde bli gröna av avund! Eller varför inte anställa dig som skidtestare extraordinere :)

Men oj vad sugen jag blev på ett par Katana 183:or som komplement till mina Watea 101. Vad tror ni experter ligger de för nära varandra? Jag är ute efter en lite kortare skida som jag kan ha kul på i de mindre backarna och bland träden... (178/80 ex. puckelåkare).

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Topp