Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Langley?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Emmapemman" data-source="post: 79180" data-attributes="member: 30202"><p>Hej!</p><p>Jag har jobbat en säsong för Langley som guide och tänkte försöka svara dig. Det är ett himla kul företag att jobba inom- med mycket bra och roligt folk. När det gäller partajandet är nog de flesta bolag rätt så lika nu för tiden men det är sant att det nog inte är lika mycket youngsters som är där bara för att festa som åker med respektive jobbar för Langley som hos andra bolag.</p><p></p><p>Oavsett vilket företag du arbetar för som reseledare (om det är det du ska göra?)så kommer du att få jobba hårt för dina pengar. Det är långa dagar och ytterst lite ledigt under en säsong. Å andra sidan kommer du att få vara med om massa kul, åka mycket skidor och uppleva massor. Man får väga för- och nackdelarna mot varandra... Jag tror alltså att knäckfrågan är om man gillar guidelivet eller inte, inte så mycket om vilket företag man arbetar för. Villkoren är rätt så lika. </p><p></p><p>Jag gillade guidelivet och att arbeta för Langley och rekommenderar gärna andra att arbeta för dem om man känner att det verkar kul att vara guide. Om man däremot vill ner och glida och åka mycket skidor på egen hand ska man nog hellre jobba ihop pengar och vara ledig när man kommer dit.</p><p></p><p>Lycka till och ha en trevlig säsong oavsett hur du väljer att göra!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Emmapemman, post: 79180, member: 30202"] Hej! Jag har jobbat en säsong för Langley som guide och tänkte försöka svara dig. Det är ett himla kul företag att jobba inom- med mycket bra och roligt folk. När det gäller partajandet är nog de flesta bolag rätt så lika nu för tiden men det är sant att det nog inte är lika mycket youngsters som är där bara för att festa som åker med respektive jobbar för Langley som hos andra bolag. Oavsett vilket företag du arbetar för som reseledare (om det är det du ska göra?)så kommer du att få jobba hårt för dina pengar. Det är långa dagar och ytterst lite ledigt under en säsong. Å andra sidan kommer du att få vara med om massa kul, åka mycket skidor och uppleva massor. Man får väga för- och nackdelarna mot varandra... Jag tror alltså att knäckfrågan är om man gillar guidelivet eller inte, inte så mycket om vilket företag man arbetar för. Villkoren är rätt så lika. Jag gillade guidelivet och att arbeta för Langley och rekommenderar gärna andra att arbeta för dem om man känner att det verkar kul att vara guide. Om man däremot vill ner och glida och åka mycket skidor på egen hand ska man nog hellre jobba ihop pengar och vara ledig när man kommer dit. Lycka till och ha en trevlig säsong oavsett hur du väljer att göra! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Langley?
Tillbaka
Topp