Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Langley?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Sofia25" data-source="post: 79181" data-attributes="member: 35150"><p>Tja jag har gjort en vinter säsong för Langley ( det är monster skillnad på vinter och sommar). Jag jobbade som guide, och jag med mina kolledor mådde under perioder otroligt dåligt!!? </p><p>I vårt kontrakt stod 6 arbetsdagar/vecka. Jag hade nog 5 hellediga dagar under HELA säsongen. Jobbade en vanlig månad 260h en hektisk månad drog sig timmarna upp emot 340 sträcket. Omöjligt tänker du, nix pix:</p><p>9.00-16.00 Pistvisning</p><p>16.00-18.00 Afterski</p><p>18.00-21.00 Receptions jobb/alt servering</p><p>21.00-02.00 Barrunda.</p><p></p><p>Så fortsatte dagarna. </p><p></p><p>Då kan man ju fråga sig varför vi stannade...ja många av oss gjorde inte det. Sen om man drog var det bara ens närmaste kollegor som fick ta skiten.</p><p>Sen tycker man ju att afterski är ju inget jobb...jo när man gör det varje jävla dag och MÅSTE vara där.</p><p></p><p>Det finns så mkt underligt som hände under säsongen så det skulle bli för långt att förtälja. Allt ifrån Pepp- talks där ledningen sa till personalen att "Nu ler ni annars kan ni åka hem" Man jobbar medveten om att man hela tiden kan bli utbytt, klagar man på ngt så passar man inte för guide jobbet då kan man lika gärna åka hem!</p><p></p><p>Lion, STS, Ving alla är bättre än Langley. Dom har det oxå så snärjigt, men en annan företags mentalitet. Framför allt n ledig vecka per säsong.</p><p></p><p>Och de som berättar att de rest med Langley och personalen sagt till dom att allt va "super". Klart man höll upp en fasad för gästerna....Alt skulle ju vara kul och sportigt.</p><p></p><p>Well well vill du veta ÄNNU mer detaljer så ta kontakt med mig så kan jag kanske svara på mer praktiska frågor om du har några sånna.</p><p></p><p>Så jag håller med Glisseur...</p><p></p><p>Hoppas du komer till ett bra beslut</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Sofia25, post: 79181, member: 35150"] Tja jag har gjort en vinter säsong för Langley ( det är monster skillnad på vinter och sommar). Jag jobbade som guide, och jag med mina kolledor mådde under perioder otroligt dåligt!!? I vårt kontrakt stod 6 arbetsdagar/vecka. Jag hade nog 5 hellediga dagar under HELA säsongen. Jobbade en vanlig månad 260h en hektisk månad drog sig timmarna upp emot 340 sträcket. Omöjligt tänker du, nix pix: 9.00-16.00 Pistvisning 16.00-18.00 Afterski 18.00-21.00 Receptions jobb/alt servering 21.00-02.00 Barrunda. Så fortsatte dagarna. Då kan man ju fråga sig varför vi stannade...ja många av oss gjorde inte det. Sen om man drog var det bara ens närmaste kollegor som fick ta skiten. Sen tycker man ju att afterski är ju inget jobb...jo när man gör det varje jävla dag och MÅSTE vara där. Det finns så mkt underligt som hände under säsongen så det skulle bli för långt att förtälja. Allt ifrån Pepp- talks där ledningen sa till personalen att "Nu ler ni annars kan ni åka hem" Man jobbar medveten om att man hela tiden kan bli utbytt, klagar man på ngt så passar man inte för guide jobbet då kan man lika gärna åka hem! Lion, STS, Ving alla är bättre än Langley. Dom har det oxå så snärjigt, men en annan företags mentalitet. Framför allt n ledig vecka per säsong. Och de som berättar att de rest med Langley och personalen sagt till dom att allt va "super". Klart man höll upp en fasad för gästerna....Alt skulle ju vara kul och sportigt. Well well vill du veta ÄNNU mer detaljer så ta kontakt med mig så kan jag kanske svara på mer praktiska frågor om du har några sånna. Så jag håller med Glisseur... Hoppas du komer till ett bra beslut [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Langley?
Tillbaka
Topp