Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Langley?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Knatte" data-source="post: 79198" data-attributes="member: 15374"><p>Det är otroligt lätt för resebolagen att skaffa guider till Alperna, det är ju ett koncept som säljer sig självt - om man inte vet vad det handlar om. Dessutom är alp-guide ett jobb som majoriteten bara stannar på i ett par månader. Det finns alltså inga som helst anledningar för en guide att försöka förbättra sina villkor genom diskussioner, strejk etc, för i de flesta fall får de inte "njuta av" vad de kanske åstadkommer. Det inte så kul att göra sig till ovän med chefen när man bara är där ett par månader... Sen är ju alla unga och har inte vett att säga nej när de får göra saker som strider mot kontraket. Jag tror att unga tjejer och killar alltid kommer köa för att få vara alp-guide, och jag tror alltid de kommer bli blåsta av resebolagen.</p><p></p><p>Att det sen är en erfarenhet må vara hänt, men frågan är verkligen om det är en erfarenhet man vill ha? Jag kröp i lera i 10 månader i lumpen, och visst var det en erfarenhet, men såhär i efterhand hade jag gärna varit utan den och jobbat på "riktigt" istället.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Knatte, post: 79198, member: 15374"] Det är otroligt lätt för resebolagen att skaffa guider till Alperna, det är ju ett koncept som säljer sig självt - om man inte vet vad det handlar om. Dessutom är alp-guide ett jobb som majoriteten bara stannar på i ett par månader. Det finns alltså inga som helst anledningar för en guide att försöka förbättra sina villkor genom diskussioner, strejk etc, för i de flesta fall får de inte "njuta av" vad de kanske åstadkommer. Det inte så kul att göra sig till ovän med chefen när man bara är där ett par månader... Sen är ju alla unga och har inte vett att säga nej när de får göra saker som strider mot kontraket. Jag tror att unga tjejer och killar alltid kommer köa för att få vara alp-guide, och jag tror alltid de kommer bli blåsta av resebolagen. Att det sen är en erfarenhet må vara hänt, men frågan är verkligen om det är en erfarenhet man vill ha? Jag kröp i lera i 10 månader i lumpen, och visst var det en erfarenhet, men såhär i efterhand hade jag gärna varit utan den och jobbat på "riktigt" istället. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Langley?
Tillbaka
Topp