Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Sommar
Studsmatta
Lära sig Bakåtvolt på studsmatta
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="crizu" data-source="post: 118404" data-attributes="member: 50177"><p>Det bästa är just som jcn sade att du ska ha en kompis eller helre 2 som står på var sin sida om dig med ena handen bakom ryggen och andra i knä sen så måst du inte ens hoppa bakåt för om de bara lite skuffar benen bakåt så far du runt och nästan garanterat landar på knäna/fötterna eller magen! jag har lärt massor med människor b-flip på det sättet, till slut när du börjar våga så säger du att de ska skuffa mindre och mindre och tilslut bara hålla handen under ryggen på dig så du gör allt själv. Om du inte har några vänner så kan du göra så att du hoppa bakåt snett så du gör ungefär 180grader och landar på händerna sen gör du det mera bakåt hela tiden tills det blir rakt och så har du en b-flip, det var så jag lärde mig det! b-flip är mycket lättare en f-flip för du ser var du landar och du kan göra det lätt utan fart medan i f-flip ser du bara himmel och man behöver ofta lite fart til det.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="crizu, post: 118404, member: 50177"] Det bästa är just som jcn sade att du ska ha en kompis eller helre 2 som står på var sin sida om dig med ena handen bakom ryggen och andra i knä sen så måst du inte ens hoppa bakåt för om de bara lite skuffar benen bakåt så far du runt och nästan garanterat landar på knäna/fötterna eller magen! jag har lärt massor med människor b-flip på det sättet, till slut när du börjar våga så säger du att de ska skuffa mindre och mindre och tilslut bara hålla handen under ryggen på dig så du gör allt själv. Om du inte har några vänner så kan du göra så att du hoppa bakåt snett så du gör ungefär 180grader och landar på händerna sen gör du det mera bakåt hela tiden tills det blir rakt och så har du en b-flip, det var så jag lärde mig det! b-flip är mycket lättare en f-flip för du ser var du landar och du kan göra det lätt utan fart medan i f-flip ser du bara himmel och man behöver ofta lite fart til det. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Sommar
Studsmatta
Lära sig Bakåtvolt på studsmatta
Tillbaka
Topp