Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Sommar
Studsmatta
Lära sig Bakåtvolt på studsmatta
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="rosenperla" data-source="post: 174353" data-attributes="member: 37113"><p>Orka! Jag hade skrivit ganska lång beskrivning så trök jag på "bakåtknappen" på musen o allt försvann. Men kort fattat försökte jag beskriva att det är som att göra en frontflip; då du måste först upp i luften innan du roterar. Sen vet du ju också att om du inte 'anstränger' dig, drar ihop benen med armarna eller dylikt, så hamnar du inte där du vill. Om t.ex. du ska göra en frontflip så kan du inte köra ostbågestilen och inte rotera ordentligen och stå för långt bak på mattan (kallas att man feg voltar framåt :P) Men om du står i mitten och häver dig först upp i luften för att sedan dra ihop dig till en boll och sedan rotera.</p><p>Då du ska göra en bakåtvolt så är en kompis närvarande bra för säkerheten att man inte ska flyga av mattan (till en början menar jag). Sen är det bara att studsa 2-3ggr i mitten, upp i luften, samtidigt som du hoppa rakt upp så ska du dra åt dig benen med dina armar så du blir en boll, luta huvud bakåt och sikta efter mattan, då du ser matta är det relativt lugnt. Sen är det bara att få till den där "snärten" i volten, precis som i framåtvol.</p><p>Hoppas du förstår något :p /v</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="rosenperla, post: 174353, member: 37113"] Orka! Jag hade skrivit ganska lång beskrivning så trök jag på "bakåtknappen" på musen o allt försvann. Men kort fattat försökte jag beskriva att det är som att göra en frontflip; då du måste först upp i luften innan du roterar. Sen vet du ju också att om du inte 'anstränger' dig, drar ihop benen med armarna eller dylikt, så hamnar du inte där du vill. Om t.ex. du ska göra en frontflip så kan du inte köra ostbågestilen och inte rotera ordentligen och stå för långt bak på mattan (kallas att man feg voltar framåt :P) Men om du står i mitten och häver dig först upp i luften för att sedan dra ihop dig till en boll och sedan rotera. Då du ska göra en bakåtvolt så är en kompis närvarande bra för säkerheten att man inte ska flyga av mattan (till en början menar jag). Sen är det bara att studsa 2-3ggr i mitten, upp i luften, samtidigt som du hoppa rakt upp så ska du dra åt dig benen med dina armar så du blir en boll, luta huvud bakåt och sikta efter mattan, då du ser matta är det relativt lugnt. Sen är det bara att få till den där "snärten" i volten, precis som i framåtvol. Hoppas du förstår något :p /v [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Sommar
Studsmatta
Lära sig Bakåtvolt på studsmatta
Tillbaka
Topp