Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Lära sig snowboard.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="blizzy" data-source="post: 239433" data-attributes="member: 53949"><p>Long<strong>board</strong>.. snow<strong>board</strong>.. jo de är lite samma teknik, jo.. precis som med alla "board" grejer.. (skateboard, wakeboard, skimboard o så fortsätter vi lite till..)</p><p></p><p>För att lära sig åka snowboard enklast tager du en stycke hjälm + handledsskydd. Mycket kläder så du inte fryser och en bestämd tanke om att du ska lyckas..</p><p>sen är det bara att gå till närmsta snötäckta (gärna lite lutande) plats och ge sig faaan på att lära sig glida med nosen framåt utan att trilla allt för mycket..</p><p></p><p>för en vanlig nisse tar det väl två veckor att bli okej på snowboard.. har man lite brädvana tar de väl lite mindre tid, men räkna inte med några underverk så som att du ska kunna åka pist "ordentligt" efter en vecka.. om du inte är en mästare på att lära dig.. (med ordentligt menar jag att ta sig ner snabbt o lätt som du förmodligen gör på skidor nu..)</p><p>själv lärde jag mig skimboard mycket snabbare än polarna (förmodligen) pga min snö och långbräde vana.. så vem vet..</p><p>lycka till!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="blizzy, post: 239433, member: 53949"] Long[b]board[/b].. snow[b]board[/b].. jo de är lite samma teknik, jo.. precis som med alla "board" grejer.. (skateboard, wakeboard, skimboard o så fortsätter vi lite till..) För att lära sig åka snowboard enklast tager du en stycke hjälm + handledsskydd. Mycket kläder så du inte fryser och en bestämd tanke om att du ska lyckas.. sen är det bara att gå till närmsta snötäckta (gärna lite lutande) plats och ge sig faaan på att lära sig glida med nosen framåt utan att trilla allt för mycket.. för en vanlig nisse tar det väl två veckor att bli okej på snowboard.. har man lite brädvana tar de väl lite mindre tid, men räkna inte med några underverk så som att du ska kunna åka pist "ordentligt" efter en vecka.. om du inte är en mästare på att lära dig.. (med ordentligt menar jag att ta sig ner snabbt o lätt som du förmodligen gör på skidor nu..) själv lärde jag mig skimboard mycket snabbare än polarna (förmodligen) pga min snö och långbräde vana.. så vem vet.. lycka till! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Lära sig snowboard.
Tillbaka
Topp