Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Lära sig snowboard.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="pinn" data-source="post: 239496" data-attributes="member: 44213"><p>.. (du kan nog i princip strunta i Wolwerins brädtips ang köp av bräda... antingen är det ren ironi eller så kan han noll om snowboard..)</p><p></p><p>stackars macko.. </p><p></p><p></p><p>.. för mig tog det 5 dagar att lära mig att svänga hjälpligt... sen gick det rätt bra.. men jag kunde ju inte hinna ikapp mina polare som kunde åka... det ÄR en stor skillnad på att kunna svänga hjälpligt och att kunna åka.. fortfarande så kör jag ifrån många som säger sig kunna åka snowboard.. </p><p></p><p></p><p>en del lär sig att svänga på 3-4 åk, en del på någon dag, det är nog rätt individuellt skulle jag tro. </p><p></p><p>jo.. ang din longboardåkning, du bör nog ha lite "med dig" men styrtekniken på en snowboard är något annorlunda.. </p><p></p><p></p><p>jag skulle rekommendera att du lär dig av någon som kan åka snowboard så går det snabbare..</p><p></p><p></p><p>... lycka till och glöm inte att ha vikten (tyngden) på främre foten och att använda ARMARNA mycket när du svänger, som motvikter och balans..</p><p></p><p></p><p>/Pinn</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="pinn, post: 239496, member: 44213"] .. (du kan nog i princip strunta i Wolwerins brädtips ang köp av bräda... antingen är det ren ironi eller så kan han noll om snowboard..) stackars macko.. .. för mig tog det 5 dagar att lära mig att svänga hjälpligt... sen gick det rätt bra.. men jag kunde ju inte hinna ikapp mina polare som kunde åka... det ÄR en stor skillnad på att kunna svänga hjälpligt och att kunna åka.. fortfarande så kör jag ifrån många som säger sig kunna åka snowboard.. en del lär sig att svänga på 3-4 åk, en del på någon dag, det är nog rätt individuellt skulle jag tro. jo.. ang din longboardåkning, du bör nog ha lite "med dig" men styrtekniken på en snowboard är något annorlunda.. jag skulle rekommendera att du lär dig av någon som kan åka snowboard så går det snabbare.. ... lycka till och glöm inte att ha vikten (tyngden) på främre foten och att använda ARMARNA mycket när du svänger, som motvikter och balans.. /Pinn [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Lära sig snowboard.
Tillbaka
Topp