lås

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

nithro

Ny medlem
lås
Tjena

Har hittat boende i Åre, en lägenhet med 8 bäddar som ligger väldigt centralt. Tar max 5 min att gå till torget, lika långt till kabin.

Det är inte säkert att det blir Åre för min del, men om så blir fallet så är det inget alternativ att hyra hela bygget själv, hyran skulle bli för hög.

Skulle isåfall vilja hitta lite skönt folk att bo med.

Krav:
Drogfri
Skötsam (men för den sakens skull inte skittråkig och torr)
Rolig
Flexibel
Social (gillar man inte att träffa folk så kan man hyra en skrubb på continental inn och bo där för sig själv)
Icke gnällig
Singel (Förra året bodde jag med osinglar och det var massa kärleksbekymmer hit och dit, nejtack!)

I korta drag så ska det vara folk som är riktigt roliga att vara med, men som för den sakens skull inte är onyktra eller bakis alltid, och inte klarar av att sköta ett hushåll att ta ansvar!

Hyran ligger på 4000 inkl allt. El, vatten, värme, sophämtning, snöskottning, tvättmaskin, komplett kök, parkering för ett par bilar, rubb och stubb. Enda som inte ingår är liftkort och bredband!

Eventuellt så kommer 1 månads deposition att krävas.

Skriv lite om dig själv!

Tex
Varför ska just du få chansen att bo i detta (eventuellt) to-become awesome kollektiv?
Vad åker du?
Har du jobb? (Behöver dom fler?)
Använd fantasin :)

/Måns

Senast ändrad:
lås
Hej!
jag är en tjej på¨23, kommer hem till Sverige från ett år i Nya zeeland i december och åker upp till åre runt nyår. Jag har redan jobb som kock på en central restaurang men behöver boende. Tycker din ide med ett skönt gäng i kollektiv låter grym och är väldigt intresserad!

Jag gjorde en säsong i Åre för tre år sedan, lärde mig åka snowboard, älskade det och tänker mig att utveckla mina kunskaper detta året =)

jag skulle säga att jag är väldigt lätt att bo med, har bott på backpackers senaste året så jag är van vid att på med andra människor och vet ´vad det krävs, man måste kunna ha roligt ihop men man måste också respektera varandra!

När vet du om du kommer åka till Åre? / Manda

lås
Ja du, inte så svårt att lista ut. Tar dom 4lök per person och månad??

Själv skulle jag inte bo där om jag så fick betalt för det.

lås
klamydia huset? jävlar visste inte att de var till för vanligt folk så att säga. 4000 lax för huset fyfan undrar va ska göra av all personal som bodde där förut i år?

lås
Clemme sa:
klamydia huset? jävlar visste inte att de var till för vanligt folk så att säga. 4000 lax för huset fyfan undrar va ska göra av all personal som bodde där förut i år?
Hyran är 32000 i månaden, för en av lägenheterna.
Förut i år?

Senast ändrad:
lås
För att huset har mögel i hela stommen och är fruktansvärt risigt!
Sen kan det sägas att det är sjuka ockerhyror. Har varit alla år och han som har huset har ålagts att betala tillbaka pengar flera år och även blivit förbjuden att hyra ut det om han inte totalrenoverade det (i princip rev det och byggde nytt) och mig veterligen så är det inte gjort.

lås
I vintras såg det bra ut tyckte jag.
Ocker eller ej, var hittar man billigare med det läget?

Har du någon källa på det du säger? Blev nyfiken

lås
I vintras såg det bra ut tyckte jag.
Ocker eller ej, var hittar man billigare med det läget?

Har du någon källa på det du säger? Blev nyfiken

lås
Du får ej överskrida hyran på jämförbara lägenheter i närheten med mer än ungefär 3-5%. Kan säga att t ex en tvåa på ca: 60kvm på stationsvägen (lika centralt) kostar ungefär 5000kr/mån i hyra. Men det är bara att hyra och sen överklaga, så ska du se att ni får en massa pengar tillbaka. Se bara till att skriva kontrakt och få kvitto på allt.

Detta går förövrigt inte att förhandla bort.

Källa, jag har bott i Åre i 8 år. Räcker det?

lås
Så pass.. Det är ju en hel del pengar det rör sig om isåfall.

Vad menar du att detta inte går att förhandla bort?

lås
Det går alltså inte från uthyrarens sida förhandla bort den marknadsmässiga hyran. Dvs han kan inte skriva med i kontraktet att ni går med på hyran och därmed skydda sig mot en anmälan för ocker.

lås
Okej, såhär är det. Planen ändrades en aning.

Det blev Åre för min del. Dock kommer jag inte hyra boendet själv som det var tänkt från början. Jag kommer hyra ett rum och betala 4000 för det.

Det är onödigt mycket ansvar att hyra hela själv. Det är oklart hur det blir med resten av platserna nu. Väntar på att hyresvärden skall återkomma.

lås
nithro sa:
Okej, såhär är det. Planen ändrades en aning.

Det blev Åre för min del. Dock kommer jag inte hyra boendet själv som det var tänkt från början. Jag kommer hyra ett rum och betala 4000 för det.

Det är onödigt mycket ansvar att hyra hela själv. Det är oklart hur det blir med resten av platserna nu. Väntar på att hyresvärden skall återkomma.
nirhro! Jag har mailat dig, skulle uppskatta om du läste och gav ett svar.

mvh

lås
OptimusK sa:
nirhro! Jag har mailat dig, skulle uppskatta om du läste och gav ett svar.

mvh
Aa, jag vet. Det du citerade är ju indirekt ett svar. Jag kommer inte hyra ut det så som jag hade planerat först. Tanken var att hyra hela huset, och sen hitta egna inneboende. Dock så hoppade min polare av och det går lika bra att göra på det här sättet. Är lättare för mig. Annars skulle jag stå som ensam ansvarig för 8 personers hyra. Om då 4 strular så måste jag skaffa fram 16000, och det vill jag undvika.

Tror inte jag kan göra mycket, tyvärr.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp