Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Lättåkta skidor till lätt 13-årig tjej
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="offpistz" data-source="post: 1092821" data-attributes="member: 162895"><p><a href="https://www.glisshop.co.uk/alpine_ski/k2/potion_98_ti-68925.html" target="_blank">https://www.glisshop.co.uk/alpine_ski/k2/potion_98_ti-68925.html</a></p><p></p><p>Ett riktigt klipp om du skulle fråga mig. Skidan är 170 cm, alltså något längre än dottern, vilket ger bättre flyt i offpisten, personligen tycker jag inte det är någon skillnad i pisten att köra på en längre skida men en del anser att man tappar lite snärtighet i svängarna. Skidorna har även rocker vilket underlättar i lössnö så skidan kommer ovanför snön trots djup. Bredden på skidorna är också rimligt ifall man vill röra sig både mellan pisten och offpisten. Överlag gillar jag K2s grejer och har svårt att tänka mig att du hittar en bättre deal på en all-mountain skida. Modellen är från 2015 men känns fortfarande modern och aktuell, jag beställer ofta från glisshop och har bara positiva erfarenheter av dom. Brukar ta lika lång tid att skicka från UK som om när jag exempelvis beställt från skistore.se här i sverige, dvs ungefär 4-5 arbetsdagar. Om du behöver mer tips och hjälp så hör av dig!</p><p></p><p>Edit: Enkelt att lägga till en bindning också på hemsidan</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="offpistz, post: 1092821, member: 162895"] [URL]https://www.glisshop.co.uk/alpine_ski/k2/potion_98_ti-68925.html[/URL] Ett riktigt klipp om du skulle fråga mig. Skidan är 170 cm, alltså något längre än dottern, vilket ger bättre flyt i offpisten, personligen tycker jag inte det är någon skillnad i pisten att köra på en längre skida men en del anser att man tappar lite snärtighet i svängarna. Skidorna har även rocker vilket underlättar i lössnö så skidan kommer ovanför snön trots djup. Bredden på skidorna är också rimligt ifall man vill röra sig både mellan pisten och offpisten. Överlag gillar jag K2s grejer och har svårt att tänka mig att du hittar en bättre deal på en all-mountain skida. Modellen är från 2015 men känns fortfarande modern och aktuell, jag beställer ofta från glisshop och har bara positiva erfarenheter av dom. Brukar ta lika lång tid att skicka från UK som om när jag exempelvis beställt från skistore.se här i sverige, dvs ungefär 4-5 arbetsdagar. Om du behöver mer tips och hjälp så hör av dig! Edit: Enkelt att lägga till en bindning också på hemsidan [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Lättåkta skidor till lätt 13-årig tjej
Tillbaka
Topp