Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Lättåkta skidor till lätt 13-årig tjej
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Atrende" data-source="post: 1092847" data-attributes="member: 66337"><p>K2-skidan som rekommenderas ovan har ett metall-lager. Nu har jag ingen erfarenhet av just den skidan men sådana skidor brukar vara rätt hårda, vilket även produktbeskrivningen antyder. Då blir de jobbiga/tråkiga om man är lättviktare.</p><p></p><p>Min dotter är också 13 år, är 165 och väger 45 kg . Hon har driven alpinteknik och kör på SL raceskidor när hon kör hård pist, men när hon vill köra mer lekfullt och offpist vill hon ha något betydligt mjukare. Som lättviktare blir det för jobbigt att åka runt med en metalllagersskida. Hon har tetsat flera liknande och gillar dem inte alls. Förra året åkte hon på ett par Ross Sprayer. En rejält mjuk skida, som hon tyckte var kul, men lite smal för offpist. Ross Smash har jag också kikat på för min dotter, men de faller nog på att de är för raka. Funkar nog bra att sladda runt på men vill man mest åka på skär utan att behöva ta till storslalomteknik är det skönt med lite tightare radie. Vi letar fortfarande. Armada Victa 93 skulle kunna vara en kandidat, men hon vill testa dem först.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Atrende, post: 1092847, member: 66337"] K2-skidan som rekommenderas ovan har ett metall-lager. Nu har jag ingen erfarenhet av just den skidan men sådana skidor brukar vara rätt hårda, vilket även produktbeskrivningen antyder. Då blir de jobbiga/tråkiga om man är lättviktare. Min dotter är också 13 år, är 165 och väger 45 kg . Hon har driven alpinteknik och kör på SL raceskidor när hon kör hård pist, men när hon vill köra mer lekfullt och offpist vill hon ha något betydligt mjukare. Som lättviktare blir det för jobbigt att åka runt med en metalllagersskida. Hon har tetsat flera liknande och gillar dem inte alls. Förra året åkte hon på ett par Ross Sprayer. En rejält mjuk skida, som hon tyckte var kul, men lite smal för offpist. Ross Smash har jag också kikat på för min dotter, men de faller nog på att de är för raka. Funkar nog bra att sladda runt på men vill man mest åka på skär utan att behöva ta till storslalomteknik är det skönt med lite tightare radie. Vi letar fortfarande. Armada Victa 93 skulle kunna vara en kandidat, men hon vill testa dem först. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Lättåkta skidor till lätt 13-årig tjej
Tillbaka
Topp