Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Lättåkta skidor till lätt 13-årig tjej
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1093079" data-attributes="member: 144594"><p>Atrende, visst, Kenja kan ju vara fel typ av skida för hennes syfte. </p><p></p><p>Min poäng var att den säkert inte är för svår för henne. Visst, den är stabil och kraftfull - men då ffa jämfört med billigare turistskidor. Kenja är ju faktiskt också avsedda för tjejer på semester, även med normal vikt (som din dotter har) och t ex säkert mycket mer förlåtande än hennes SL race-skidor. Och om hon behärskar sådana med driven alp-teknik (inte många procent gör det..) så är ju risken stor att ett par "snälla" skidor blir för tama för henne.</p><p></p><p>Sorry, hara bara snöat in på dessa fina skidor som gjort underverk med min frus åkning (och hon skulle def inte behärska ett par SL-raceskidor)..</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1093079, member: 144594"] Atrende, visst, Kenja kan ju vara fel typ av skida för hennes syfte. Min poäng var att den säkert inte är för svår för henne. Visst, den är stabil och kraftfull - men då ffa jämfört med billigare turistskidor. Kenja är ju faktiskt också avsedda för tjejer på semester, även med normal vikt (som din dotter har) och t ex säkert mycket mer förlåtande än hennes SL race-skidor. Och om hon behärskar sådana med driven alp-teknik (inte många procent gör det..) så är ju risken stor att ett par "snälla" skidor blir för tama för henne. Sorry, hara bara snöat in på dessa fina skidor som gjort underverk med min frus åkning (och hon skulle def inte behärska ett par SL-raceskidor).. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Lättåkta skidor till lätt 13-årig tjej
Tillbaka
Topp